با توجه به روند کاهشی دمای هوا در استان زنجان، باغداران توصیه ها را مدنظر قرار دهند .

دمای هوا در استان زنجان به زیر صفر می‌رسد /ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگیکارشناس هواشناسی استان زنجان در گفتگو باگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: کشاورزان و باغداران اقدامات پیشگیرانه درخصوص سرما زدگی محصولات را انجام دهند.
 
سلطانی با اشاره به روند کاهشی دما در استان گفت: دما در بعضی مناطق به منفی ۱ تا منفی ۵ درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بهتراست اقدامات مقابله‌ای با سرمازدگی را انجام دهند.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز بارش‌ها به صورت برف و باران در استان آغاز خواهد شد و فردا نیز با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان با منفی ۱ درجه سردترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بود افزود: سرما تا روز پنج شنبه در استان ماندگار است.

باغدران برای جلوگیری از سرما زدگی اقدامات لازم را انجام دهند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در گفتگو باگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: به منظور جلوگیری از سرمازدگی و پیشگیری از خسارات در باغات به کارگیری تمهیدات مختلف و اعمال مدیریت مطلوب توسط باغدار ضروری است و انجام تمهیدات در این راستا می‌تواند به کاهش خسارات ناشی از افت دما کمک کند.

بهنام اوجاقلو تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان به کار گرفت استفاده از دمنده‌های حرارتی است که به پشت تراکتور بسته شده و در جهات مختلف حرارت را پرتاب می‌کند.

وی عنوان کرد: استفاده از بخاری‌های باغی روش دیگری است که از قدیم متداول بوده و در شب‌های سرد برای گرم کردن محیط باغ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کاه وشاخه‌های حاصل از هرس درختان نیز در حفاظت از درختان موثر است و باغداران می‌توانند آن‌ها را در نقاط مختلف باغ قرار دهند تا در صورت افت شدید دما آن‌ها را آتش رده و با استفاده از دود و حرارت ایجاد شده مانع از سرمازدگی شکوفه‌ها شوند.

اوجاقلو ادامه داد: بهتر است در زمان‌هایی که احتمال سرمازدگی بهاره وجود دارد از شخم زدن کف باغ خودداری شود چرا که این موضوع باعث پوک شدن خاک شده و مدت زمان ماندگاری حرارت در داخل خاک را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ن
 

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.