به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در سی ومین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در تشریح فضای سیاسی جامعه گفت: امروزه دیگر با عوامگرایی و پوپولیسم هیجانی روبهرو نیستیم، بلکه پوپولیسم هوشمند مقابل ماست.
وی افزود: ویژگیهای این رفتار عوامگرایانه این است که کانونهای اقتدار و فرصتها را مورد حمله قرار میدهد. سعی میکند آشفتگی در میدانهایی که خواسته مردم است ایجاد شود؛ بهطور مثال حضور منطقهای ایران را زیر سؤال میبرد، در حالی که میدانیم ایران هزینه امنیت خود را پرداخت میکند. یا اینکه مطرح میکنند خشکسالیهای اخیر ناشی از سدسازی بود، اما بعد از جاری شدن سیل بیان میکنند که اگر چندین سد دیگر احداث میشد، سیل خسارتهای کمتری داشت.
شریعتمداری با بیان ادعای برخی مبنی بر اینکه باید سایه جنگ را از سر کشور برداریم، تصریح کرد: سایه جنگ نوعی ترفند است تا از چیزی بترسیم و امتیاز دهیم، کسانی که پیشنهاد میکنند از کانون قدرتمان دست بکشیم تا جنگ رخ ندهد، خود زمینهساز تحمیل جنگ به کشور هستند؛ تا حالا دیده نشده آمریکا به کشوری قدرتمند حمله کند. اساساً آمریکا به کشوری که احساس کند اقتدار و قدرت دارد حمله نمیکند. پس هر گاه افرادی کشور را ضعیف کنند، حتی با هدف کاهش فشار یا برداشتن سایه جنگ، درواقع زمینهساز جنگ هستند.
وی افزود: پذیرش FATF دعوت از آمریکا برای اعمال فشار بیشتر است، با وجود آنکه آمریکا توان و امکان حمله نظامی به ایران را ندارد، اما اگر بخواهد حملهای به کشورمان انجام دهد، به دنبال چه خواهد بود؟ آیا نابودی صنعت هستهای را میخواهد؟ این اقدام را که خودمان انجام دادیم. پذیرش FATF نیز کمک میکند تا آمریکا فشار بیشتری به کشور وارد کند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: کسانی که مقابل آمریکا میایستند، مانع اصلی وقوع جنگ هستند. اما کسانی که اهل وادادگی مقابل آمریکا هستند، زمینه را برای وقوع جنگ فراهم میکنند. شاید اکنون شرایط کشور خطیر باشد، اما خطرناک نیست.
شریعتمداری در ادامه گفت: زمانی که میبینیم مسئولان کشور با بیان اینکه اگر یک کنوانسیون را بپذیریم مشکلات کشور حل خواهد شد و یا پس از مذاکرات برجام بیان کنیم در حوزههای دیگر نیز امکان مذاکره وجود دارد، این تلقی پیش میآید که به دشمنان آدرس میدهیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بعضی از اقدام نکردنها و وادادگیها این تلقی را ایجاد میکند که بعضیها نمیخواهند کاری انجام دهند. وقتی میشنویم با کارت بازرگانی یک زن روستایی ۶۰۰ خودروی لوکس وارد میشود، سؤالاتی در ذهنمان ایجاد میشود. یکی از سؤالات این است که چرا نقدینگی موجود در بازار هدایت نمیشود؟!، حتی خود وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت معتقد بود که این حجم از نقدینگی بهسمت تولید هدایت نشده است!
شریعتمداری در بخش پرسش دانشجویی در پاسخ به این پرسش که بعضیها این تلقی را میکنند که روزنامه کیهان مانع از ایجاد وحدت در کشور میشود، اعلام کرد: ماهیت کار رسانهای بهگونهای است که نمیتوانیم سوابق و مواضع خود را کتمان کنیم، اما بررسی سوابق موضعگیریهای کیهان نشان میدهد با عواملی که در مسیر دشمن حرکت میکنند، حاضر به وحدت نیستیم. کیهان در چند سال گذشته در مقابل ثروتهای بادآورده، فتنهگران و مفسدان اقتصادی ایستاده است.
مدیرمسئول کیهان اظهار کرد: در بحث فساد ۳ هزار میلیاردی، روزنامه کیهان پیش از رسیدگی قضایی نسبت به پرونده نسبت به تخلفات انجام شده هشدار داده بود، اما خودمان هم فکر نمیکردیم به این میزان اختلاس صورت گرفته باشد. بعضی از اطلاعات را وزارت اطلاعات از کیهان مطلع میشود، چون افراد حزباللهی همهجا هستند و اطلاعات را به ما میدهند.
وی ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز تمام مراحل فتنه را پیشبینی کردیم و اسناد آن را نیز ارائه کردیم. عدهای این تهمت را به کیهان میزدند که با مطالب منتشر کرده خود به فتنه دامن زده است، اما تمام مراحل فتنه ۸۸ برگرفته از تجربه کودتاهای مخملی در کشورهای دیگر بود و با اندکی مطالعه میتوانستیم اتفاقاتی که ممکن است در کشور رخ دهد، پیشبینی کنیم. به نظر من مخالفان ما از رو شدن پشت صحنههای خود میترسند.
انتهای پیام/
ضربه اصلی و نهائی به سپاه زده خواهد شد
موضوع: درخواست مخالفت با تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT
سلام علیکم
بار دیگر در این لحظه حساس به این جملات مقام معظم رهبری در مذمت کنوانسیون هایی نظیر پالرمو و CFT توجه فرمایید: « همینجا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیونها و این معاهدات بینالمللی. ببینید؛ این معاهدات بینالمللی که به آن در لغت فرنگی گفته میشود کنوانسیون، در اصل در یک نقطهای پخت و پز می شود که اطراف قضیّه، مِن باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت و پز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعههای هیئتهای فکریشان - به قول خودشان اتاق فکرشان- مینشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت وپز می کنند، بعد این را به وسیلهی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنبالهرو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهدهی بینالمللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی کنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.»
حال به گفتگوی برخی مسئولان آمریکایی توجه فرمایید: «من می خواهم در مورد دو مسأله دیگر در رابطه با اقدامات وزارت خزانه داری برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده مالی ایران بحث کنم. در ماه اوت مجلس یک لایحه تحریمی جدید را تصویب کرد تا ابزار لازم برای مقابله با فعالیتهای موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشرتوسط ایران را در اختیار دولت ترامپ قرار بدهد. من معتقدم ایران به تلاش خود برای دور زدن تحریمهای آمریکا ادامه خواهد داد تا به گسترش نفوذ خود در جهان ادامه دهد. برای همین سؤال من این است که چگونه فشار را بر روی رهبران ایران و مؤسسات مالی حفظ کنیم تا مطمئن شویم سپاه و مؤسسات مالی مرتبط با آن در تحریمها رخنه ایجاد نکنند و آنرا دور نزنند؟» مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانهداری آمریکا که ریاست گروه ویژه اقدام مالی یعنیFATF را بر عهده دارد در پاسخ به سؤال فوق می گوید: « دو راه وجود دارد که من اولی را می گویم و دومی را اسمیت بیان می کند. در رابطه با حفظ فشارها بر روی حکومت ایران یکی از کارهایی که آنها (ایرانیها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تأمین مالی تروریسم پاسخگو باشند. آنها به اندازه کافی قانون ندارند و من هم نمی دانم که آن قوانین را اگر داشتند رعایت می کردند یا نه؟ اما آنها این چارچوب قانونی را ندارند و ما آنقدر اصرار خواهیم کرد تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آنها اقدام مقابله ای انجام دهیم.» سپس آقای اسمیت می گوید: «من می خواهم بگویم که ما باید به کار خودمان ادامه بدهیم، فشار را افزایش دهیم، هر فعالیت بد آنها را دیدیم افشا کنیم و ما هر کجا آنرا می بینیم بدون توجه به کشوری که در آن نقش داشته و بدون توجه به نوع شرکتهای دخیل در فعالیت افشا می کنیم.»
این تصور که در تدوین لایحه ی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو یا CFT قید حق تحفظ و تطابق با قوانین داخلی در متن قانون گنجانده شده و در بیانیه نهایی ایران هم این قیود درج شده و اگر اعضای کنوانسیون نسبت به آن اعتراضی نکنند، حق تحفظ رعایت میشود، تصور سادهانگارانه است. چرا که براساس تجربه سایر کشورها باز هم در صورت بروز مسالهای یا اقدامی برخلاف مفاد کنوانسیون، آنچه که ملاک عمل و اقدام باید قرار گیرد، مقررات کنوانسیون است و نه قوانین داخلی کشورها و حتی مسائل ایران قابل طرح در مجامع بینالمللی است که قطعا این اقدام استقلال قضایی و حاکمیتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و بخشی از اختیارات خود را به این کنوانسیون ها و دادگاههای بینالمللی میدهد.
آثار و پیامدهای زیانبار پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیونها از جمله «نقض حاکمیت ملی»، «مداخله بیگانگان در امور کشور»، «اشراف اطلاعاتی دشمن به نظام بانکی و مالی کشور و اعمال دقیقتر تحریمها در آینده»، «مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی»، «تسلیم شدن در برابر خواستههای مخرب نظام سلطه در حوزه اقتصادی و ضربههای جبرانناپذیر به سیستم اقتصادی کشور» و «شکستن خط مقاومت در منطقه» است.
از طرف دیگر با وجود این همه خطرات و لطمات، وعده هایی که در قبال پذیرفتن الحاق به چنین کنوانسیون هایی داده می شود نه فقط هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد بلکه قطعا فریبی بیش نخواهد بود، چرا که افرادی چون «مارشال بیلینگزلی»، دستیار وزیر خزانهداری آمریکا یعنی شیطان بزرگ، ریاست «گروه ویژه اقدام مالی» FATF را بر عهده داشته و خواهند داشت و طبق نص قرآن کریم وعده شیطان جز فریب نیست.
لذا به جد درخواست می گردد ولایی بودن خود را در عمل با مخالفت با تصویب این لوایح اثبات نموده و قاطعانه جلوی تصویب این لوایح استعماری که با فشار و تهدید از طرف دشمنان بر جمهوری اسلامی تحمیل گردیده است بایستید و در این امتحان بزرگ قاعده نفی سبیل را که مظهر اراده الهی است به منصه ظهور رسانده و نگذارید پس از تجربه تلخ برجام که ناشی از عدم توجه به هشدارهای مکرر امام خامنه ای و صاحبان بصیرت بود، برجام های 2، 3، 4 و 5 (مالی، منطقه ای، موشکی و حقوق بشر) بر امت مسلمان ایران و سایر گروه های مقاومت منطقه تحمیل گردد.