یک منبع قضایی سودان اعلام کرد دادستانی کل این کشور در حال تشکیل دو پرونده علیه «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع در خصوص پولشویی و ثروت‌اندوزی است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع قضایی سودانی امروز شنبه اعلام کرد دادستانی عمومی سودان در حال تحقیق درباره اتهامات عمرالبشیر، رئیس جمهور مخلوع این کشور در خصوص پولشویی و کسب ثروت از راه‌های غیرقانونی است.

پیشتر یکی از منابع نزدیک به خانواده او گفت عمر البشیر در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری میلادی از کاخ ریاست جمهوری خود در خارطوم به زندان فوق امنیتی منتقل شده است.

او به دنبال ماه‌ها اعتراضات گسترده در این کشور سرانجام پس از سه دهه از قدرت برکنار شد. البشیر ۷۵ ساله یکی از طولانی‌ترین دوره‌های تصدی قدرت را در آفریقا و جهان عرب داشته است.

رئیس جمهور مخلوع سودان در کودتای سال ۱۹۸۹ به قدرت رسید و تا پیش از این از جنگ‌های داخلی، اختلاف بین سودان و سودان جنوبی، اتهامات دیوان بین‌المللی کیفری و اعتراضات متعدد در امان مانده بود. اما در ماه دسامبر وخامت بحران اقتصادی در سودان اعتراضاتی را به دنبال داشت که به سرعت سراسر این کشور با جمعیت ۴۰ میلیونی را فراگرفت و معترضان خواستار کناره‌گیری البشیر شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
این است عاقبت دست نشانده سعودی ها شدن
آخرین اخبار