گروه هه لپه رکی سابلاغ مهاباد مقام دوم سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی در بانه را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه با معرفی بهترین‌های هر بخش به کار خود پایان داد. 

براساس رای هیات داوران این جشنواره، گروه نیشتمان بانه رتبه اول، گروه سابلاغ مهاباد و ئاگرین بانه رتبه دوم و گروه‌های دیلان ارومیه و ۱۲ سواره قه‌لای مریوان سوم شدند.

در بخش لباس هم گروه نیشتمان بانه رتبه اول، گروه‌های سابلاغ مهاباد و آگرین بانه به صورت مشترک مقام دوم و گروه دیلان ارومیه مقام سوم را کسب کردند.

در بخش گاوانی، تندیس جایزه و لوح تقدیر به امید کریمی از گروه دیلان ارومیه تعلق گرفت.

در بخش چوپی، ارسلان نوروزی از گروه گوه‌ندی ارومیه رتبه اول، کامل کریمیان از گروه سابلاغ مهاباد رتبه دوم، گروه چالاک بانه و ۱۲ سواره قه‌لای مریوان به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

بر اساس رای هیات داوران جشنواره در آیین اختتامیه در بخش مقاله از آقایان کریم خاوری و حسین احمدی برای مقاله هه‌لپه‌رکی مریوان و آقایان افشین غلامی، لطیف محمدپور و نسیم غلامی برای مقاله هه‌لپه‌رکی از منظر تاریخ و اسطوره تجلیل شد.

در بخش موسیقی، گروه سابلاغ مهاباد و ئاگرین بانه رتبه اول، گروه ایلامیان ایلام رتبه دوم و گروه‌های ۱۲ سواره‌ی قه‌لای مریوان و چالاک بانه به طور مشترک سوم شدند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در بخش بهترین موسیقی به عثمان محمدی مشهور به عثمان سور از گروه نیشتمان بانه و کارو محمدی از گروه دوانزه سواره قه لای مریوان اهدا شد.

از گروه نیشتمان بانه و ۱۲ سواره مریوان هم به عنوان گروه‌های برتر در بخش نونهالان تجلیل شد؛ و گروه آگرین بانه از نگاه تماشاچیان به عنوان بهترین گروه معرفی شد.

سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی با اجرای ۱۶ گروه از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام و خراسان شمالی، در تالار فرهنگی و هنری آربابا در بانه برگزار شد.

انتهای پیام/ج

برگزاری جشنواره سراسری هه لپه رکی در بانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.