پشت پرده پیامک های ارسالی در مورد تراکتور سازی از زبان رئیس کمیته انضباطی/ آیا تماشاگران تبریزی محروم می شوند؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاق‌های پس از دیدار روز گذشته تراکتورسازی و پیکان و به هم ریختن جو ورزشگاه و شهر تبریز بیان کرد: ذات هفته‌های پایانی لیگ برتر التهاب آور است و معمولا چه در لیگ برتر که کمترین دردسر را داریم و چه در لیگ پایین‌تر که دردسر‌ها بیشتر است این حاشیه‌ها وجود دارد. به همین دلیل از ماه گذشته تاکنون جلسات بسیار زیادی از منظر‌های مختلف برگزار شد تا انضباط، اخلاق و حتی بحث‌های تبانی مورد بررسی قرار بگیرد. تمام مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ پای کار هستند تا مسائلی که در هفته‌های پایانی وجود دارد و می‌تواند التهاب آور باشد را در حد توانمان مهار کنیم.

از رفتار تماشاگران نساجی در بازی با پدیده لذت بردم

او ادامه داد: روز گذشته برای تماشای بازی نساجی و پدیده در ورزشگاه حضور داشتم و از اینکه دیدم تماشاگران در ورزشگاه شهید وطنی زیر باران نشسته و بازی را تماشا می‌کنند لذت بردم. هواداران در این بازی نمره قابل قبولی گرفتند چرا که تنها تیم خود را تشویق کردند. آن‌ها رفتار درست یک تماشاگر را نشان دادند و مشخص شد تاثیر مثبت هواداران چه اندازه است.

تاکنون گزارش بازی تراکتورسازی - پیکان را دریافت نکرده ایم

حسن زاده تصریح کرد: تا زمانی که گزارش مسئولان بازی یعنی تیم داوری، نماینده و ناظر فدراسیون را دریافت نکنیم، نمی‌توانیم پاسخ قانع کننده‌ای بدهیم. اجازه بدهید ابتدا گزارش بازی به ما برسد. البته به صورت شخصی اتفاق‌های بازی را رصد می‌کنم و به دور از مطالبی که در سایت‌ها هواداری مطرح می‌شود خیلی عاقلانه و منطقی تصاویر و اظهاراتی که حول و حوش باشگاه وجود دارد را جمع بندی می‌کنیم. با این وجود محور بحث ما گزارش مقامات بازی است. با این وجود درباره اتفاق‌هایی که در شهر افتاده کمترین اطلاعات را داریم و حتی همکاران ما هم نمی‌توانند این اتفاق‌ها را رصد کنند. در کل حواسمان به این ماجرا است. حتی هواداران تیم‌های مختلف له یا علیه تیم تراکتورسازی پیامک‌هایی به من فرستاده اند که حتی به آن‌ها هم حواسمان هست. امیدوارم در انجام وظایف خود در هفته‌های پایانی به درستی عمل کرده و موثر باشیم.

پشت پرده پیامک های ارسالی در مورد تراکتور سازی از زبان رئیس کمیته انضباطی/ آیا تماشاگران تبریزی محروم می شوند؟

تا زمان دریافت دفاعیات نمی‌توانیم رای بدهیم

او درباره لزوم به کارگیری سرعت برای صدور رای دیدار تراکتورسازی - پیکان اظهار داشت: آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال از آذر ۹۶ تغییر کرده و در همین اسفند ماه هم بار دیگر اصلاحاتی داشته است. آن سرعتی که از ما سراغ دارید و اگر شنبه بازی برگزار می‌شد سه شنبه رای می‌دادیم اکنون عملا نمی‌توانیم داشته باشیم چرا که پس از وصول گزارش باید کمترین فرصت یعنی زمان ۴۸ ساعته را به تیم و افرادی که دچار تخلف شده اند بدهیم تا آن‌ها هم دفاعیاتشان را ارائه دهند. البته در برخی موارد قانون به ما اجازه می‌دهد اگر احساس کنیم باید به فوریت رای بدهیم قطعا این کار را انجام می‌دهیم.

هر اعتراضی باید از مجرای قانونی صورت بگیرد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا مسائلی که پس از بازی سپیدرود و تراکتورسازی برای محسن فروزان رخ داد به کمیته انضباطی ارتباط دارد یا خیر، اظهار داشت: این بخش در حوزه صلاحیت کمیته اخلاق است و به ما ارتباطی ندارد. کمیته انضباطی هم در جریان است، اما اطمینان دارم همکارانمان در کمیته اخلاق این ماجرا را از همان لحظه‌ای که کلید خورده دنبال کردند و اقدام‌هایی هم انجام داده‌اند. در هر صورت هر اقدام، اعتراض و شکایتی باید از مجرای قانونی و درست خودش صورت بگیرد. احتمال دارد یک باشگاه نسبت به بازیکن خودش ظنی داشته باشد و حتی احتمال دارد پیش و پس از بازی نظری وجود داشته باشد. حتی اگر تیم‌ها به داوری اعتراض دارند باید این موضوع را از طریق کمیته و دپارتمان داوری دنبال کنند، اما اینکه در بیانیه هایشان عکس العمل‌های ناپخته‌ای داشته باشند در شان فوتبال ایران نیست. نگرانی ما این است که برخی مطالب خارج از قاعده مانند مصاحبه‌ای کوچک از یک مدیر منجر به التهاب سکو‌ها شود.

جنس حساسیت ما نسبت به رقابت دسته‌های پایین‌تر متفاوت‌تر از لیگ برتر است

او درباره تمهیدات کمیته انضباطی برای کنترل اتفاق‌های دسته یک و دوم فوتبال ایران در هفته‌های پایانی گفت: جنس حساسیت ما نسبت به رقابت دسته‌های پایین‌تر متفاوت‌تر از لیگ برتر است. خوشبختانه لیگ برتر به عنوان یک ویترین پخش تلویزیونی دارد و با ضابطه و نظم بیشتری برگزار می‌شود و به همین دلیل نگرانی مان نسبت به این رقابت‌ها کمتر است. البته تمام جا‌هایی که احتمال می‌دهیم در دسته‌های پایین‌تر حرف و حدیثی داشته باشد رصد می‌کنیم. شاید برای اولین بار باشد که در بازی لیگ‌های پایین‌تر ناظر کمیته اخلاق و کمیته انضباطی شرکت می‌کنند. حتی در جلساتی که داشتیم اعلام شد در صورت لزوم اگر لازم بود با اینکه کمیته استیناف در مراحل ابتدایی رسیدگی به حواشی نقشی ندارد ناظر این کمیته هم در مسابقات شرکت کند. باید در نظر گرفت در لیگ دسته‌های پایین‌تر با سقوط یا صعود تیم‌ها سهامشان بالا و پایین می‌شود. خوشبختانه جلسات ما به صورت متوالی برگزار می‌شود و از لحاظ تشکیلات اجرایی فوتبال نگرانی وجود ندارد، اما باید همیشه آماده باشیم. به خصوص در ۲ تا ۳ هفته پایانی لیگ یک تمام تیم‌ها رصد می‌شوند و جای نگرانی نیست.


بیشتر بخوانید: مالک باشگاه تراکتور: تاج و سلطانی‌فر مناظره با من را قبول نمی‌کنند/ فروزان به جای شکایت جواب گل‌هایی که خورده را بدهد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مالک تراکتور با داشتن دو تیم همزمان بزرگترین تخلف قرن رو مرتکب شده میاد به بقیه گیر میپه
مگه تو که بازی ماشین سازی که میزبان بود رو به یادگار امام منتقل کردی تا تراکتور راحت ببره خیلی پاکی که از بقیه توقع داری راه رو باز کنن که تراکتور قهرمان بشه
مااکیت تیمهای پرطرفدارو نباید به هر کسی به صرف پولدار بودن واگذار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
نه مثل کره ی مریخ میشه پرسپولیستون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
بنظرم جام بدین به تراکتورها شاید کمی معنی مردانگی و انصاف را یاد بگیر مطمعنم هیچ جای دنیا در یک لیگی که برگذار میشه مسئول باشگاه که البته در ایران تیم نمیگه که سازمان فوتبال و رییس فوتبال مهندسی کردن که از قبل چه تیمهایی اول تا سوم بشن اگه شما این فکر را داشتی چرا پس این همه هزینه کردی و اومدی تیم خریدی بابا در یک جام محلات هم اگه کسی این حرف را بزنه همه بهش میخندن بعد خیلی از دروازبانهای بزرگ جهان در بازیهایی بسیار حساس گلها را خوردن همین چند شب پیش دروازبان منچستر از مسی چه گلی خورد بعد تا چیزی ثابت نشده و مدرکی نیست چرا با ابروی یک انسان بازی میکنید بهتر تراکتوریها برن فوتبالهای دنیا و تیمهای بزرگ دنیا را ببینن که چطور بزرگ شدن بازی برد باخت داره همین فولاد پشت سر هم میبرد الان چندتا چندتا گل میخوره تراکتوریها نباید اجازه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
زیاد نگران نباشید. اگه واقعا بی تقصیر باشه خدا بهش کمک میکنه.
خدا همیشه نظرش به همه چیز هست تا حقی از گناهکاری ضایع نشه.

زیاد حرص به خودتون ندید ضرر داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولی متاسفانه شماها خیلی خیلی زودتر از آنچه خداوند فرمود عمل کردید و بدون اینکه هنوز اثبات بشه ابروی شخصی را بردید من خودم هم اصلا از رفتارهای فروزان و همسرش راضی نیستم و قبولش ندارم ولی اینکه این بنده خدا سه روز جایی خودشو زندانی کنه که تامین جانی نداره واقعا تاسف باره
-
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
خلایق هرچه لایق ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
عجب!!!

اما چرا باید محروم بشن
به نظر من بهتر تماشاگران تراکتور مقابل پرسپولیس قهرمان محروم بشن. این خیلی خوب و عالیه.

چون میرن آسیا مقابل تیمهایی چون ژاپن مثل ماه میدرخشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار