عابدینی گفت: کیم با حمایت چین و روسیه در شطرنج دیپلماتیک با واشنگتن بصورت شگفت آوری از شیوه هویج و چماق استفاده می‌کند.

کره شمالی از شیوه هویج و چماق در شطرنج دیپلماتیک با واشنگتن بهره می‌بردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان٬ ‌حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در صفحه اینستاگرام خود با اشاره یه آزمایش جدید موشکی کیم جونگ اون نوشت: کره شمالی نوع جدیدی از یک "سلاح هدایت شونده تاکتیکی" را آزمایش کرد.
 
وی می افزاید: این نخستین بار از زمان گفتگو‌های کیم جونگ اون رییس کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اسفند ماه گذشته است که کره شمالی اشکارا از آزمایش تسلیحاتی خبر می‌دهد. مذاکرات کیم و ترامپ ۸ ماه پس از گفتگو‌های سنگاپور، اسفندماه در هانوی پایتخت ویتنام بی نتیجه پایان یافته بود.
 
در ادامه آمده است: کره شمالی پیشتر هم از آزمایش سلاح دیگری پرده برداشت که به گفته ناظران احتمالا تلاشی برای اعمال فشار بر آمریکا بود. به نظر می‌رسد کیم که مورد حمایت چین و روسیه است در شطرنج دیپلماتیک با واشنگتن بصورت شگفت آوری از شیوه هویج و چماق استفاده می‌کنند.
 
در پایان نیز نوشته است: کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره را به پایان دادن چتر اتمی واشنگتن بر سر ژاپن و کره جنوبی. خروج افزون بر ۸۰ هزار جنگچوی امریکایی از این دو کشور و پایان دادن به رزمایش‌های مشترک با توکیو و سئول منوط کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار