به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته گذشته دو شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل Lyft و Uber اقدامات ایمنی زیادی را در دستور کار خود قرار داند. این تصمیمات در پی قتل یک دانشجوی جوان دانشگاه کارولینا جنوبی توسط یک مردی که خود را راننده اوبر معرفی کرده بود، اتخاذ گردید. پس از این این جنایت هولناک انتقادهای زیادی از نحوه عملکرد این دو شرکت صورت گرفت و میلیونها نفر از کاربران Lyft و Uber خواستار افزایش سطح ایمنی خدمات حمل و نقل شدند.
مدیران این دو شرکت بعد از وقوع این حادثه تلخ به صورت از همه کاربران عذارخواهی کردند و متعهد شدند تا هرچه زودتر با انجام اقداماتی مفید از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند. هر چند هر دو شرکت Lyft و Uber در ارائه خدمات حمل و نقل تقریبا روشهایی مشابه دارند ولی در جزییات جدیدی باهم متفاوت هستند.
Uber برای بالا بردن سطح ایمنی خدمات خود و افزایش اعتماد مشتریان همه رانندگان خود را اقدام به نصب برچسبی مخصوص بر روی شیشه جلو خودرو کرد تا هر هنگام که کاربری درخواست خودرو کرد بتواند پیش از سوار شدن به خودرو تمامی اطلاعات راننده و اتومبیل از قبیل شماره پلاک، سال ساخت، مدل خودرو، نام و تصویر راننده را در تلفن همراه خود مشاهده کند. یعنی کاربر میتواند با اسکن کردن این برچسب اطلاعات فوق را دریافت کند. البته در صورت عدم اکن نیز گوشی کاربر ضمن برقراری ارتباط با برچسب اوبر همه اطلاعات مورد نیاز را نشان میدهد.
اما Lyft روشی متفاوت را در پیش گرفته است و تنها با افزایش نظارت و کنترل خود بر رانندگان فعال در این شرکت به مشتریان قول داده است که از بروز هر گونه حادثهای جلوگیری میکند. دانشجوی به قتل رسیده سامانتا جوزفسان ۲۱ ساله، پیش از سوار شدن به خودرو دیوید رولند ۲۴ ساله، تصور میکرد او راننده اوبر است ولی پس از طی مسافتی و در پی تغییر مسیر دیوید به او مشکوک شد ولی دیگر برای هرگونه اقدامی دیگر شده بود و قاتل توانست دانشجوی جوان را به قتل برساند.
بیشتر بخوانید: اوبر قوانین حمایت از رانندگان این شرکت را افزایش میدهد
انتهای پیام/