رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم ۱۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد برای یاری به سیل زدگان کمک کردند که ۴۱ میلیارد نقدی و ۷۹ میلیارد کالا بوده است. 


مردم۱۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد برای یاری به سیل زدگان کمک کردند/درخواست کمیته امداد برای تحت پوشش ۵۰۰ هزار خانواده آسیب دیدهبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران در گزارشی از آمار کمک رسانی به سیل زدگان، گفت: ما در سال ۹۷ به همه تعهداتمان عمل کردیم؛ به لطف دولت و مجلس و با تمام مشکلات اقتصادی سال گذشته، مردم توانستند ۳۵ درصد بیشتر به ما کمک کنند.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل کمیته امداد در استانهای مختلف در آماده باش کامل بودیم و شبانه روز در خدمت مردم آسیب دیده بودیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: حدود ۳۰ هزار خانواده آسیب دیده تحت پوشش  هستند. باید ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود و ۲۰ هزار واحد مسکونی باید بازسازی شود.

فتاح گفت: مردم از طریق اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی ۱۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند؛ ۴۱ میلیارد نقدی و ۷۹ میلیارد کالا بوده است.همچنین رهبر انقلاب هم طی ۴ مرحله ۴ میلیارد تومان به ما کمک کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این کمک‌ها، مجتمع اقتصادی ۱۰ میلیارد تومان نقدی و ۶ میلیارد تومان کالا خریده است، به دلیل اینکه توجه ویژه‌ای به تولید ملی داشته‌ایم تمام خرید‌های هلال احمر، خرید کالای ایرانی بوده است. در راستای کمک‌های مردمی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳هزار بسته لوازم خانگی در استان‌های شمالی و لرستان تحویل مردم آسیب دیده داده است، به‌علاوه بنیاد مستضعفان ۲ هزار وسایل، تحویل مردم داده است.

فتاح با بیان اینکه از این به بعد احداث خانه کار اصلی ماست، گفت: احداث ۱۰ هزار خانه ۶۰۰ میلیارد تومان و تعمیرات خانه ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد. اکنون هزار میلیارد تومان نقدی و کالایی احتیاج داریم. تاکنون توزیع بسته غذایی به تمام خانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در همان روز‌های اول وقوع سیل، به ۳۰ هزار خانوار دوبرابر مستمری اهدا کردیم. همچنین ۱۸ هزار ملیارد تومان برای لوازم خانگی پرداخت شده است. به‌علاوه ۳۶ هزار سهمیه جدید برای هدایت چرخه تولید و کار در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۲ هزار تخت و فرش از یزد و ۳ هزار یخچال برای سیل زدگان خریداری کردیم اظهار کرد: تمام خانواده‌ها تحت پوشش کمیته بیمه حوادث شدند و تا حد امکان غرامت بیمه را برای خانواده‌های سیل زده پرداخت خواهیم کرد، از طریق قرض الحسنه امداد ولایت ۵۰ میلیارد تومان با حداقل ضامن و صفر درصد برای سیل زدگان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ۱۳ فروردین رهبر فرمودند تمامی خسارات باید جبران شود و ما این حرف رهبر را در دستور کار قرارداده‌ایم. تمام خساراتی که به مردم وارد شده باید انجام شود و به فضل اللهی تمام تعمیرات تا ۳ ماه آینده انجام خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه جامعه هدف ما نگران نباشند، گفت: ما آرامش را به سیل زدگان توصیه می‌کنم؛ در زلزله سال گذشته کرمانشاه یه تمامی تعهدات خود عمل کردیم و تا پایان سال گذشته خانه‌ها را تحویل دادیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  تاکید کرد: ما تا لحظه آخر در خدمت مردم سیل زده خواهیم بود، از تمام مسئولین دولت و مجلس تقاضا داریم تا وام و بلاعوض سریع‌تر پرداخت شود. دیشب از تمامی استان‌ها پرسیدم و تا کنون یک نفر هم وام را نگرفته است. ما امانت دار مردم هستیم و تمام امانات مردم را گزارش می‌دهیم.

فتاح اضافه کرد: حکایت خوزستان سرافراز سخت‌تر و دردناکتر است، با کمال تاسف باید بگوییم می‌توانستیم از این حادثه در این استان جلوگیری کنیم. در استان خوزستان نیاز‌ها متفاوت است و اکنون با گرم شدن هوا، وسایل گرمی و بهداشتی مورد نیاز است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمبود خدمات روانشناسی در این استان دیده می‌شود، ما از تمامی ظرفیت‌های گروه‌های جهادی برای بازسازی این استان استفاده می‌کنیم. اکنون ۵ هزار طرح اشتغال آسیب دیده است؛ خسارات را جبران خواهیم کرد، محل نگه‌داری احشام جبران می‌کنیم و امسال با لطف خدا و مجلس و دولت ۶ هزار میلیارد وام اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما اکنون مسکن است که با درایت و صبوری به نتیجه می‌رسد،گفت: خسارات سیل از ما است؛ لایروبی خانه‌ها و احداث خانه‌ها کنار رودخانه موجب بروز سیل و نابودی خانه‌ها شده است. نظام بیمه شده و نظام اسلامی در همه برهه‌ها بیمه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تروریستی خواندن سپاه  از سوی آمریکا، ادامه داد: باید به حماقت دشمن بگوییم شما این را به حد اعلا رساندید، سپاه عزیز بود و عزیز‌تر شد و باعث شد به وحدت ملی ما افزوده شود، نگذاشتند یک دلار یا یرورو به امداد یا هلال احمر نگذاشتند برساند، در این شرایط هم از سر آشتی با نظام بر نیامدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار