خبرگزاری رسمی کره جنوبی نوشت هنوز دیدار دوستانه تیم ملی این کشور برابر ایران نهایی نشده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با انتشار خبری درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور نوشت، دیدار دوستانه تیم ملی این کشور برابر ایران نهایی نشده است و انجام این بازی فقط امضای مقامات ۲ طرف را کم دارد.

در این خبر آمده است فدراسیون فوتبال کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که کره جنوبی در ماه ژوئن، در چارچوب دیدار‌های دوستانه میزبان استرالیا و ایران خواهد بود.

مقام رسمی فدراسیون فوتبال کره (KFA) گفت: استرالیا به کره جنوبی سفر خواهد کرد تا بازی برگشت دیدار‌های دوستانه را انجام دهد، کره جنوبی ماه نوامبر گذشته در بریزبن با این تیم دیدار کرده بود. دیدارکره جنوبی و ایران برای نهایی شدن تنها نیاز به امضای توافق نامه دارد.

بر اساس تقویم بین المللی فیفا، ۲ بازی رسمی بین ۳ تا ۱۱ ژوئن ممکن است انجام شود. بازیکنان کره جنوبی، زیر نظر مربی تیم پائولو بنتو، روز ۳ ژوئن گرد هم خواهند آمد و ۲ بازی خود را طی روز‌های ۷ و ۱۱ ژوئن انجام خواهد داد.

مشخص نشده است که در کدام یک از این تاریخ‌ها استرالیا و ایران رو به روی جنگجویان تائگوک قرار خواهند گرفت.

ایران تیم نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در رده بندی فیفا در رتبه ۲۱ جهان، ۱۶ پله بالاتر از کره جنوبی و ۲۰ پله بالاتر از استرالیا، قرار دارد.

کره جنوبی ۳۰ بار با ایران روبرو شده است که ۹ پیروزی، هشت تساوی و ۱۳ شکست را تجربه کرده است. آخرین پیروزی کره جنوبی برابر ایران ژانویه ۲۰۱۱ در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بود. در بازی‌های بعدی، ایران چهار پیروزی ۱ بر صفر مقابل کره جنوبی به دست آورد، تا این که در ماه آگوست ۲۰۱۷ در مسابقات انتخابی جام جهانی بازی ۲ تیم صفر صفر مساوی شد.

در ۲۷ دیدار مقابل استرالیا، کره جنوبی ۷ برد، ۱۱ تساوی و ۹ شکست داشته است. در شش بازی گذشته خود در برابر استرالیا، آن‌ها تنها یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست داشته اند.


بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت

فرافکنی اماراتی‌ها پس از قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا


انتهای پیام/

دیدار ایران و کره در انتظار امضای ۲ طرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار