سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۱۵۰ نفر به عنوان همیار سازمان میراث فرهنگی با هدف حفظ و پاسداشت آثار باستانی در شهرستان مهاباد فعالیت می‌کنند.

عبده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور نهادینه کردن حفاظت از آثار تاریخی و با ارزش میراث جهانی ۱۵۰ همیار میراث فرهنگی در شهرستان مهاباد فعالیت می‌کنند.

عبده با اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت‌های این طرح ایجاد تشکل‌های همیار میراث فرهنگی، اجرای کامل آن را گامی موثر در راستای کاهش تخریب‌های انسانی بر روی آثار تاریخی، افزود: همچنین به همیاران میراث فرهنگی آموزش‌های لازم در راستای چگونگی بازدید از آثار تاریخی و نحوه حفظ و صیانت از آن داده می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۶ نفر حفار غیرمجاز که به آثار باستانی این شهرستان تعرض کرده بودند، بازداشت و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

انتهای پیام/ه

جذب 150 عضو همیار میراث فرهنگی در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.