رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: بیمه‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان همدان بدهکار هستند.

بدهی ۲۴۰ میلیاردی بیمه ها به حوزه سلامت همدان /۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید حبیب‌الله موسوی‌ بهار  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  در مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن  با گلایه از عملکرد بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات حوزه سلامت گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها در استان ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت بدهکار بودند که بخش زیاد این بدهی مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیمه سلامت ایرانیان در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر را در کشور زیر پوشش دارد گفت: از این تعداد ۶ میلیون نفر کارمند و ۳۴ میلیون نفر به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت در پرداخت مطالبات حوزه سلامت مطلوب بوده است افزود: بیمه سلامت مطالبات خود را در سال ۹۶ به طور کامل پرداخت کرده و بخش زیادی از بدهی سال ۹۷ را هم پرداخت کرده است.

موسوی‌ بهار با بیان اینکه به چهار شهرستان شمال استان در حوزه سلامت بی‌مهری شده است اظهار کرد: در این چهار شهرستان یک دستگاه سی تی اسکن وجود ندارد در حالی که شهرستان‌های جنوب استان مجهز به این دستگاه شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل دو دستگاه سی تی اسکن برای رزن و کبودراهنگ خریداری شده و به زودی نصب خواهد شد گفت: در رزن به خاطر تردد زیاد وسایل نقلیه، راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن بسیار احساس می‌شود که با مشارکت یک خیر راه‌اندازی ساختمان سی تی اسکن در مراحل آخر قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  همدان با بیان اینکه این دانشگاه هیچ مشکل یا زاویه‌ای با سایر دستگا‌هها ندارد و همیشه فضای تعامل برقرار بوده است افزود: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی به ما مراجعه می‌کند هرکس با هر گرایش سیاسی و مذهبی مراجعه کند وظیفه داریم به او خدمات ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه رزن تنها شهرستان همدان است که بعد از انقلاب بیمارستان مناسبی در آن ساخته نشده است اظهار کرد: با پیگیری نماینده مردم رزن در مجلس عملیات اجرایی بیمارستان جدید ۱۵۰ تختخوابی این شهرستان آغاز شده است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه متاسفانه در رزن بیش از اندازه سیاسی‌کاری وجود دارد که باید مسوولان فکری برای آن کنند گفت: با چه زحمتی دنبال ساخت بیمارستان بودیم، اما عناصری در داخل شهرستان مخالف ساخت آن بودند که برای من جای تعجب داشت.

وی ادامه داد: اگر حتی با یکدیگر مشکل هم داشته باشیم باید برای منافع شهرستان تلاش کنیم، این بیمارستان باید ساخته شود چراکه ممکن است دیگر این فرصت‌ها ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار کرد: ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن ایجاد شده و پیمانکار پروژه نیز فعال است و پیش‌بینی می شود این مجموعه تا پنج سال آینده تکمیل  شود .

سید رضا سلامتی، فرماندار رزن نیز ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی را مهمترین مطالبه مردم دانست و گفت ساخت ۳۰ پروژه بهداشتی و خرید دستگا‌های جدید  از دیگر خدمات دولت  در این شهرستان است .

رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان رزن هم از جذب ۲ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان، درمانگاه‌ها و اورژانس طی ۱۸ ماه اخیر خبر داد و گفت: انجام مقدمات ایجاد پد بالگرد، ساخت پانسیون ۱۲ واحدی و انجام مقدمات راه‌اندازی اورژانس روستای غینرجه از مهمترین اقدامات انجام شده است.

علی عباسی افزود: در ۹ سال اخیر حتی یک مورد مرگ مادر باردار در بیمارستان ولیعصر (عج) نداشتیم که این امر یکی از مهمترین افتخارات شهرستان است.

در پایان این مراسم از زحمات علی عباسی تجلیل و مهران جباری به عنوان رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان رزن معرفی شد.

انتهای پیام/د.ا

بیمه‌ها ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت همدان بدهکارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.