بنابر گزارش روزنامه واشنگتن پست، وزارت دادگستری آمریکا امروز گزارش نهایی تحقیقات رابرت مولر را با انجام تغییرات اندک در آن منتشر می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا گزارش نهایی مولر را با تغییرات کم منتشر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته گزارش داد وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، را امروز با تغییرات اندک منتشر کند.

منابع آگاه به واشنگتن پست گزارش دادند گزارش نهایی مولر نشان می‌دهد که بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا نتوانسته است در خصوص مانع‌تراشی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برسر اجرای عدالت به نتیجه‌ای برسد، زیرا پی بردن به نیت رئیس جمهور در این باره بسیار مشکل است.

واشنگتن پست گزارش داد در نسخه با ویرایش اندک از گزارش مولر به تفصیل به شواهدی که در طی تحقیقات مولر به دست آمد از جمله تحلیل توئیت‌ها پرداخته می‌شود. وزارت دادگستری آمریکا هنوز به درخواست هیل برای اظهارنظر در خصوص گزارش واشنگتن پست واکنش نشان نداده است. این گزارش در حالی منتشر شد که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا امروز ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت این کشور کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا گفت دادستان کل قرار است در این کنفرانس خبری خلاصه‌ای از گزارش رابرت مولر را ارائه دهد. پس از این کنفرانس خبری، کنگره آمریکا در ساعت ۱۱ صبح گزارش نهایی بازرس ویژه را دریافت خواهد کرد.

اعضای دموکرات کنگره خواستار انتشار علنی گزارش کامل مولر هستند. اما، «ویلیام بار» چندی پیش اعلام کرد برخی اطلاعات این پرونده، به ویژه اطلاعاتی که به تحقیقات جاری مربوط هستند، از نسخه‌ای از گزارش که قرار است به صورت علنی منتشر شود، حذف خواهند شد. «بار» ماه گذشته میلادی در نامه‌ای به کنگره، قانونگذاران آمریکایی را در جریان پایان تحقیقات مولر و یافته‌های وی قرار داد. بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نتوانست در جریان تحقیقات خود در خصوص تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس به نتیجه برسد.

تحقیقات مولر درباره دخالت مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها ۲۲ ماه به طول انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار