تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت ایران امضاء شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  تفاهم نامه بیمه سلامت استان قزوین و کمیته امداد امام خمینی برای انتقال بیمه شدگان این نهاد به بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین هم امضا شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: برای امضاء این تفاهم نامه بررسی‌های کارشناسی زیادی انجام شد تا افراد تحت پوشش با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

پرویز فتاح افزود: با مصوبه مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف بودجه کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت انتقال داده می‌شود که این، جدا از تفاهماتی است که مابین کمیته امداد و بیمه سلامت برقرار بود.

وی هدف از این کار را هم سان سازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با دیگر هموطنانمان بیمه شده دانست و گفت: در این طرح حدود یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: این نهاد، آمادگی دارد برخی از نیرو‌های آموزش دیده خود در زمینه بیمه را، به عنوان نیروی کار به سازمان بیمه سلامت اعزام کند تا با کمبود نیرو مواجه نشوند.

فتاح اشاره‌ای هم به بیمه تکمیلی کرد و گفت: بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش پیگیری می‌شود و بابت صدور دفترچه باید مبلغی از مددجویان گرفته شود که کمیته امداد این هزینه را تقبل می‌کند.

موهبتی رئیس بیمه سلامت ایران هم با بیان اینکه افرادی از کمیته امداد ناظر اجرای طرح هستند گفت: بیمه سلامت حتی اگر از لحاظ بودجه‌ای کسری بیاورد باز هم حامی محرومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین هم گفت: ۱۳هزار و ۷۰۲نفر در استان از این پس تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند.

مومنی اضافه کرد:۱۲۲مرکز و پزشک و بیمارستان طرف قرارداد کمیته امداد هستند که همه این‌ها به بیمه سلامت ایران منتقل می‌شوند.

وی سرانه بیمه هر فرد تحت پوشش کمیته امداد در استان را ۴۸۰هزار تومان اعلام کرد و گفت: قرار است این رقم به ۵۰۰ هزار تومان برسد، ولی هنوز هیچ دستوری ابلاغ نشده است.

رئیس بیمه سلامت استان هم گفت: مهمترین موضوع در این تفاهم نامه این است که سازمان بودجه اعتبارات مصوب را در موعد خود به سازمان بیمه سلامت برساند.

بهرامی افزود: حدود ۵۰۰م یلیارد تومان اعتبار از این پس در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد؛ بیمه سلامت هم باید ۱۰۰میلیارد تومان به این مبلغ اضافه کند تا بتواند پاسخگوی مردم باشد.

وی درباره انتقال نیرو هم گفت: برای انتقال نیرو فعلا هیچ دستوری داده نشده است و این موضوع باید از حوزه ستادی پیگیری شود.

رئیس بیمه سلامت استان همچنین پیش بینی کرد تا پایان سال دفترچه‌ها حذف شود و بیمه شدگان از طریق کد ملی از مزایای بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

امضای تفاهم نامه کشوری بین کمیته امداد و سازمان بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.