سفیر تل‌آویو در مراسمی در کاخ سفید به تمجید از اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، خروج از توافق هسته‌ای ایران و به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه عروتص شوع، «ران درمر»، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن شب گذشته با حضور در مراسم سران یهودی که در کاخ سفید برگزار شده بود اقدامات دولت ترامپ و سیاست‌های واشنگتن در قبال تل آویو از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، خروج از توافق هسته‌ای ایران [برجام]، دفاع از اسرائیل در سازمان ملل، و به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را مورد ستایش و تمجید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت ترامپ، نگرانی‌های تل آویو در خصوص «معامله قرن» را لحاظ می‌کند، گفت: افراد زیادی نسبت به طرحی که قرار است به زودی رونمایی شود نگران هستند. با این حال، به عنوان سفیر اسرائیل اطمینان می‌دهم با توجه به حمایت‌هایی که دولت آمریکا از تل‌آویو می‌کند، نگرانی‌های ما در نظر گرفته می‌شود.

این مقام صهیونیست اعلام کرد گروه آمریکایی که درگیر مذاکرات و پیشبرد طرح معامله قرن است تعهد دارد امنیت رژیم صهیونیستی را در نظر بگیرد.

در حال حاضر، بسیاری از رسانه‌های غربی به گمانه زنی درباره محتوای معامله قرن پرداخته اند. به گونه‌ای که برخی از گزارش‌های کارشناسی شده، واکنش منفی «جیسون گرینبلات» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور صلح در غرب آسیا (خاورمیانه) را به دنبال داشته است. گفته می‌شود دولت ترامپ تا پیش از پایان ماه آوریل، از طرح معامله قرن رونمایی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار