مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید تا گاهی شدید، دریا موّاج خواهد شد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه ‎های پیش‌‏ ‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید تا گاهی شدید، دریا مواج خواهد شد.

وی افزود: آسمان استان امروز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش بادگرم پیش بینی می‌شود.

رضوی گفت: بیشینه سرعت وزش باد در مناطق غربی و مرکزی تا ۱۲ (۴۵ کیلومتر بر ساعت) و در مناطق شرقی تا ۱۵ (۵۴ کیلومتر بر ساعت) پیش‎ بینی می ‎شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: آسمان استان امروز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش بادگرم پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج ۱.۵ تا ۲ متر برآورد می‌شود، گفت: آسمان مازندران امروز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش بادگرم پیش بینی می‌شود.

رضوی افزود: توصیه می‌شود صیادان از رفتن به دریا خوداری کنند و همچنین دریانوردان مراقبت‌های لازم را جهت دریانوردی به عمل آورند.

انتهای پیام/ م

صدور اطلاعیه هواشناسی مازندران درباره مواج شدن دریا

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.