حاجبی گفت: خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده ادامه دارد و تیم‌های اعزامی به غربالگری مردم مشغول هستند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در سفر به خوزستان، ضمن بازدید از مناطق سیل زده این استان، در جلسه اى که با حضور کارشناسان سلامت روان دانشگاه علوم پزشکى اهواز تشکیل شد، اظهار کرد: خدمات سلامت روان در مناطق سیل زده، به طور عمده در قالب خدمات غربالگری اولیه و در صورت نیاز، شامل ارائه خدمات درمانی توسط تیم درمان است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به تداوم خدمات سلامت روان در این مناطق، عنوان کرد: تعداد موارد غربال مثبت در ارزیابی روانشناختی در مقایسه با برخى از حوادث غیر مترقبه که قبلا تجربه شده، متفاوت است.

کاهش نشانه‌های واکنش استرس حاد نسبت به حوادث در مناطق سیل‌زده

حاجبی اظهار کرد: مشاهدات میدانى نشان مى‌دهند که علائم و نشانه‌های واکنش استرس حاد به مراتب از تجربیات قبلی در حوادثى مثل زلزله کمتر است و بیشتر واکنش‌های روانشناختی به صورت نگرانی در مورد اموال از دست رفته و ابهام نسبت به شرایط اقتصادی خانواده در آینده است.

وی بیان کرد: افرادی که قبل از وقوع سیل به علت ابتلا به اختلالات روانپزشکى در نظام مراقبت‌های بهداشتى اولیه تحت درمان بوده اند، از طریق اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) شناسایی شده و برای تداوم درمان آن‌ها پیگیرى فعال انجام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار