مردم جولان اشغالی امروز چهارشنبه در روز استقلال سوریه، در یک راهپیمایی بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ساکنان جولان اشغالی را به مناسبت روز استقلال سوریه در این منطقه راهپیمایی برگزار کردند.

هناء محامید، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، با حضور در راهپیمایی مردم منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی، گزارش داد: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در روز استقلال، به سمت منطقه «آتش‌بس» می‌روند، به طوری که در کنار مردم سوریه در عین‌التینه قرار بگیرند؛ جایی که نوار نظامی بین مناطق اشغالی و دیگر مناطق سوریه وجود دارد.

مردم جولان با حضور در این مراسم، تاکید کردند همان طور که مقابل استعمار فرانسه ایستادند، به مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی این مناطق سوریه ادامه خواهند داد.

سوری‌ها در جولان اشغالی بر تمامیت ارضی سوریه و مقابله با همه سیاست‌های استعمارگرانه و اشغالگرانه تاکید کردند؛ به ویژه که جشن استقلال امسال در حالی برگزار می‌شود که اخیرا تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حاکمیت رژیم اشغالگر بر جولان اشغالی اعلام شد. 

از سوی دیگر  محمد الخضر، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، در قنیطره گزارش داد: مردم منطقه القنیطره با تجمع در منطقه «عین‌التینه» برای اعلام همبستگی با ساکنان مناطق اشغالی جولان، روز استقلال سوریه و خروج آخرین سرباز فرانسوی از خاک این کشور را جشن گرفتند.  با وجود بارانی و مه آلود بودن هوا، شمار زیادی از مردم سوریه در این مراسم حضور یافتند.

وی افزود: جشن امسال پیام همبستگی با مناطق جولان را به همراه دارد. برپایی این مراسم در حالی است که مردم القنیطره تصمیم رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر جولان محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار