هشدار هواشناسی بروجرد نسبت به پدیده سرمازدگی محصولات کشاورزی

رئیس اداره هواشناسی بروجرد از احتمال سرما زدگی برخی محصولات زراعی و باغی در منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بهروز یاراحمدی ، رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی احتمال سرما زدگی برخی محصولات زراعی و باغی در منطقه وجود دارد.

یاراحمدی افزود: با توجه به ورود تدریجی سامانه بارشی به منطقه از ۲۹ فروردین شاهد بارش باران و وزش باد درآسمان بروجرد خواهیم بود.

وی اظهارداشت: این سامانه در روز‌های یکم و سوم اردیبهشت با افت دما همراه است و انتظار می‌رود در صبح سه شنبه سوم اردیبهشت کمینه دما درروستا‌ها به صفر درجه برسد.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد بیان کرد: با توجه به گلدهی درختان در باغات میوه و احتمال سرما زدگی به کشاورزان توصیه می‌شود نکات لازم را رعایت کنند.

یاراحمدی اضافه کرد: انتظارمی رود کشاورزان نسبت به تامین سوخت، کنترل دما، رطوبت و بستن دریچه‌ها درگلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها اقدام نمایند.

وی افزود: در باغات، مزارع و مناطق کوهپایه‌ای محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار باتوجه به پایین بودن دمای سطح زمین ضروری است.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد بیان کرد: آماده سازی وسایل برای مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع نظیر بخاری باغی، سوزاندن کاه و کلش، ایجاد پوشش پلاستیکی بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر و خودداری از انجام هرس درختان، برداشت محصولات نظیرسبزی و صیفی جات و انتقال به مکان‌های امن و انبار‌های استاندارد باید در دستور کار باغداران و کشاورزان قرار بگیرد.

یاراحمدی ادامه داد: استفاده از ریز مغذی‌های توصیه شده توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، خودداری از انجام عملیات شخم و پاکنی باغات، آبیاری به موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما به منظور تعدیل دمای محیط و محافظت از کندو‌های زنبور عسل در مقابل کاهش دما را از دیگر توصیه‌های لازم و قابل توجه برای کشاورزان است.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری میزان بارش‌ها به ۸۶۵ میلیمتر رسیده و این درحالی است که این میزان درمدت مشابه سال قبل ۲۵۳ میلیمتر بود.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: دمای فعلی هوای بروجرد ۱۶ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافت.

یاراحمدی حداقل و حداکثر دمای هوای شهرستان را به ترتیب ۱۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفراعلام کرد و افزود: آسمان بروجرد در ۲۴ ساعت آینده ابری همراه با وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

انتهای پیام/پ

هواشناسی بروجرد نسبت به پدیده سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدارداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.