تفاهم نامه ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صبح امروز تفاهم‌نامه ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان بین فرمانده سپاه عاشورا مدیر کل کمیته امداد امام (ره)، مدیر کل بهزیستی و مدیرکل بنیاد مسکن استان امضا شد.

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، قبل از امضاء تفاهم نامه گفت: هزینه این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان است و سعی داریم در کوتاه‌ترین مدت در سال ۹۸ این هزار ۸۰۰ واحد را با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی به معلولان و مستضعفین عزیز تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تفاهم نامه هر چهار نهاد خدمتگزار مردم، شامل سپاه عاشورا، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن استان در کنار هم عزم جزم کرده اند که خدمتگزار مردم باشند و خدمت به مستضعفین را خدمت به رسول الله می‌داند و سعی می‌کنیم این هزار ۸۰۰ واحد مسکونی که با ظرفیت‌های مهندسی بسیج در اقصی نقاط استان احداث خواهد شد با جدیت، سرعت، دقت و ملاحظات فنی کامل به مرحله اجرا در بیاید.

همچنین در ابتدای این جلسه محمد کلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، نیز گفت: در سال ۹۸ نزدیک به هزار واحد مسکونی برای ایتام فاقد مسکن نیاز داریم، نزدیک ۱۲۰۰ واحد ساخت خود کمیته امداد در سال جاری برای ایتام خواهد بود که ارزش آن بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است و در این توافق که با سپاه عاشورا انجام می‌دهیم ۷۵۰واحد جدید ساخته می‌شود و نزدیک ۱۵۰۰ واحد که به نیاز به بازسازی دارند به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی ضمن قدردانی از سپاه پاسداران به عنوان نیروی تأثیرگذار در داخل و خارج از کشور سپاه را مأمن بزرگی برای مستضعفان دنیا دانست و گفت: تلاش نظام سلطه مبنی بر جدا کردن نیرو‌های انقلاب از مردم تا به حال خنثی بوده است و این رویکرد و کارکرد سپاه باعث شده است مورد غضب دشمنان قرار بگیرد.

محسن ارشد زاده، مدیر کل بهزیستی استان هم گفت: در تفاهم نامه که مابین سازمان بهزیستی وسازمان بسیج کشور منعقد شده است ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی اختصاص یافته است که از این میزان ۵۰۰ واحد مسکن برای معلولان و مددجویان استان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰۵ نفر معلول و مدد جوی فاقد مسکن در روستا‌های زیر پنج هزار نفر و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر شناسایی کرده ایم که در گام اول ۶۰۰ واحد مسکونی برای این عزیزان با کمک بلا عوض ۱۰ میلیون تومانی بهزیستی و مبلغ ۲۵ میلیون تومان تسهیلات وام بنیاد مسکن به علاوه آورده خود عزیزان واحد‌هایی در متراژ ۵۰ الی ۷۵ متر احداث و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

ارشد زاده، ادامه داد: در گام دوم بحث مناسب سازس و بازسازی واحد‌های مسکونی معلولان و مددجویان را مد نظر داریم و در آینده نزدیک با تامین اعتبار این بخش، متمّم تفاهم نامه برای بازسازی واحد‌های مسکونی در روستا‌های زیر ۵ هزار نفر و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است:۵۵۰ واحد از این ۱۸۰۰ واحد مسکونی سهم بنیاد مسکن استان خواهد بود که در آینده نزدیک پس از احداث تحویل نیازمندان خواهد شد.

انتهای پیام/ش

ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار