«دونالد توسک» اعلام کرد رؤیای بازگشت انگلیس از برکسیت هنوز نمرده و همچنان دست‌یافتنی است.

اسیر مذاکرات شتابزده برای خروج از اتحادیه اروپا نشویدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دونالد توسک، رئیس‌ شورای اروپا اعلام کرد رؤیای بازگشت انگلیس از برکسیت هنوز نمرده و همچنان دست‌یافتنی است. وی با اعلام این مطلب از سیاستمداران انگلیسی خواست تا اسیر مذاکرات شتابزده برای خروج از اتحادیه اروپا نباشند.

دونالد توسک که روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین در حال دادن گزارش نشست هفته گذشته سران اروپایی در محل پارلمان اروپا در استراسبورگ بود، گفت سخنانش در پاسخ به رهبر یک کشور اروپایی است که به «رؤیاپردازان» گفته بود فکر نکنند برکسیت برگشت‌پذیر است.

او که همواره از برگشت‌پذیری برکسیت دفاع کرده است، تأکید کرد: «در این وهله دشوار ار تاریخ ما اتفاقا نیاز به رؤیا و رؤیاپردازان داریم. نمی‌توانیم تن به تقدیر دهیم. من که دست از رؤیاپردازی درباره اروپایی بهتر و متحدتر برنمی‌دارم.»

روشن نیست که منظور دونالد توسک کدام رهبر اروپایی بوده است. اما امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست استراسبورگ به مقامات انگلیسی یادآوری کرد که تنها چند هفته زمان دارند تا برای خروج با توافق یا بدون توافق از اتحادیه تصمیم بگیرند.

دونالد توسک گفت: «من می‌دانم که دو طرف ماجرا در دو سوی کانال مانش از بحث برکسیت خسته شده‌اند. خود من هم همین طور و البته این به تمامی قابل درک‌ است. با این حال دلیل نمی‌شود که بگوییم زود باشید تمامش کنید، چون ما خسته شده‌ایم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار