امیر نعمتی گفت: عده‌ای در اوایل انقلاب سعی در سرنگونی انقلاب داشتند، اما ارتش با حضور جهادی از انقلاب نوپا دفاع کرد.

تاسیس ارتش برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود/ امروز در حوزه دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز چهارشنبه (٢٨ فروردین ماه) در مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در آستانه روز ارتش گفت: امام خمینی با رهبری بی نظیر خود ارتش انقلابی را سازماندهی و تأسیس کردند که این تدبیری برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش تنها بازوی نظامی انقلاب بود و امام روز ۲۹ فروردین ۵۸ را به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند.

نعمتی تصریح کرد: عده‌ای در اوایل انقلاب سعی در سرنگونی انقلاب داشتند و برای تحقق این هدف تلاش بسیاری داشتند و در آن روز‌ها دشمنان هر روز یک توطئه را ایجاد می‌کردند، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تنها بازوی دفاعی انقلاب به‌صورت جهادی وارد شدند و از انقلاب نوپا دفاع کردند.

وی ادامه داد: ارتش در غائله‌های مختلف، وارد میدان شد و از انقلاب دفاع کرد. در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ارتش بتواند از کشور دفاع کند.

امیر نعمتی تصریح کرد: اگر ارتش از حمله عراق غافلگیر می‌شد در همان روز‌های اولیه جنگ ۱۴۰ فروند هواپیما‌های ارتش کشورمان به پرواز در نمی‌آمد و تأسیسات مهم نظامی و نفتی رژیم بعث عراق را منهدم نمی‌کرد و این اتفاق در شرایطی رخ داد که دشمن البته با هدف عملیات روانی قصد داشت سه روزه تهران را فتح می‌کند و اجازه پرواز حتی یک فروند هواپیما را به ما نخواهد داد.

نعمتی افزود: اگر تاریخ ۵۶ روز اول جنگ را مرور کنیم، می‌توان هزاران کتاب درباره آن نوشت و این نشان دهنده رشادت نیرو‌های ارتش است و در این ۵۶ روز اول بود که ارتش، دشمن را پشت دروازه‌های خوزستان متوقف کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: کشورمان پیش از انقلاب وابستگی کامل به تجهیزات نظامی خارجی داشت. این امام بود که به ما آموخت که در حوزه تجهیزات رزمی وابستگی نداشته باشیم و امروز به جرأت می‌توان گفت که در حوزه دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیستیم و امروز این ارتش مکتبی در همه صحنه‌ها خود را پای‌کار نشان داده و به‌حق هم مکتبی ورود داشته است.

امیر نعمتی عنوان کرد: ارتش در صحنه امدادرسانی و مردم‌یاری، حضور درخشانی داشت. امروز ارتش، هماهنگ با سایر نهاد‌ها از جمله سپاه پاسداران در صحنه امدادرسانی حضور داشت و در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی فرامین فرمانده معظم کل قوا را کاملاً اجرا کردند و خود ایشان هم به نحوه امدادرسانی ارتش و نیرو‌های مسلح در زلزله کرمانشاه و سیل مناطق غرب، شمال و جنوب کشور نظارت کامل دارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: هلیکوپتر‌های هوانیروز در لرستان ۵۷۰ سورتی پرواز از شروع روشنایی روز تا آغاز تاریکی شب داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار