در حمله گرگ ها به یک آغل گوسفندان در بخش مرکزی درح ۱۳۴ راس گوسفند تلف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  در این حمله که در روستای تیغناب بخش مرزی درح روی داد، ۵۵ راس گوسفند هم زخمی شدند.

منابع محلی از بیمه نبودن این دامها خبر داده اند.

تعداد گرگها ۱۰ قلاده اعلام شده است.

 محمدی فرماندار شهرستان سربیشه در تکمیل این خبر گفت: در حمله  چند قلاده گرگ به گله گوسفندان روستای تیغناب سربیشه ۱۹۰ رأس گوسفند تلف شدند که خسارت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی به عشایر و دامداران وارد شد.

محمدی افزود: محل نگهداری این گوسفندان به فاصله ۲ کیلومتری از روستا واقع بوده و برای گله‌ای که ۳۵۰ رأس گوسفند به ارزش یک میلیارد تومان داشته و تمام دارایی مردم محسوب می‌شده فقط یک چوپان حضور داشته است.

او گفت:کمتر از ده درصد گوسفندان این گله بیمه بوده اند و با توجه به محرومیت منطقه و خسارتی که دامداران دیده اند تلاش می‌کنیم از راه‌های مختلف و با همکاری ارگان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌هایی جمع آوری کنیم تا مقداری از خسارت‌های وارده به مردم این روستا جبران شود.

محمدی فرماندار شهرستان سربیشه  در تکمیل این خبر گفت: در شهرستان سربیشه فقط ۴۸  درصد دام‌های سبک و سنگین بیمه هستند.

محمدی افزود: این اولین حمله گرگ‌ها به گوسفندان نبوده و ممکن است باز هم تکرار شود و از همین رو  به دامداران توصیه می‌کنیم اقدامات لازم از جمله بیمه دامها، حصار کشی محل نگهداری گوسفندان و گماشتن چند چوپان را مد نظر قرار دهند.

 

گوسفندانی که طعمه گرگ شدند

گوسفندانی که طعمه گرگ شدند

گوسفندانی که طعمه گرگ شدند

گوسفندانی که طعمه گرگ شدند

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار