به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ماشین سازی گفت: پیش از آغاز نشست جا دارد درباره برخی نکات با شما خبرنگاران صحبت کنم. من به شما اطمینان دارم و خوشحالم که اینجا هستم. شما کار بسیار مهمی در فوتبال ایران دارید. دفعه بعد اگر بیرون از سالن با شما صحبت شخصی انجام دادم اگر فردی بخواهد با موبایل صدای من را بی اجازه ضبط کند من به خانه بر می‌گردم و بهتر است اصول کاری خود را رعایت کنید.

شفر: شاید برخی خوششان نیاید، اما من سرمربی استقلال هستم/ ما مسیر خود را می‌رویم/ کلینزمن نباید مربی پروازی باشد/ صیادمنش یک میلیون دلار قیمت دارد

او ادامه داد: اگر کسی از خوشحالی ما انتقاد کرده است، باید بگویم ما مسیر خود را می‌رویم. مسیر سختی را طی کردیم و دیدار برابر سپاهان بسیار برای ما سنگین بود. در این دیدار یک گل درست زدیم که داور مسابقه آن را نپذیرفت. در دقیقه ۹۷ گل خود را زدیم که گل بسیار خوب با بازی تک ضرب و دریبل خوب همراه بود و ما برنده شدیم. گل ما همانند نمک سوپ بود و احساس و هیجانی که همه تیم ما داشتند، فوق العاده بود و در هر صورت فوتبال همین است.

او افزود: در اصفهان در خارج از هتل بیش از ۵۰۰ نفر کنار تیم ما بودند و خیلی خوب درباره استقلال صحبت می‌کردند. خیلی از بازیکنان ما نتوانستند شب قبل از بازی خوب بخوابند، زیرا هواداران کنار ما حضور داشتند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال بیان کرد: زمانی که می‌گویند چرا پس از بازی خوشحالی می‌کنید در این باره باید بگویم ما عاشق هواداران هستیم. شاید این افراد اندازه ما عاشق این هواداران نیستند. خیلی از افراد دیگر بودند که با هواداران سلفی می‌گرفتند و مشخص است که ما باید خوشحالی کنیم. در بازی‌های زیادی حضور داشتم و بابت کسب ۳ امتیاز در یک بازی بسیار سخت خوشحال هستم. همه روی پا‌های خود ایستادند و ما نمی‌توانیم گریه کنیم. شاید عده‌ای خوششان نیاید، اما من سرمربی استقلال هستم.

او ادامه داد: پیش از بازی مادر بزرگ فرهاد مجیدی فوت کرد و من به او ۳ روز مرخصی دادم تا در مراسم شرکت کند. در ایران خانواده‌ها به هم نزدیک هستند و این موضوع اهمیت زیادی دارد و بهترین آرزو‌ها را برای مجیدی دارم. پدر فرشید باقری سال ۱۳۹۷ فوت کرد و برای او نیز راحت نبود.

شفر: شاید برخی خوششان نیاید، اما من سرمربی استقلال هستم/ ما مسیر خود را می‌رویم/ کلینزمن نباید مربی پروازی باشد/ صیادمنش یک میلیون دلار قیمت دارد

شفر درباره بازگشت فرشید باقری به تمرینات استقلال توضیح داد: به خاطر اینکه بعد از بازی کارهایش مناسب نبود من باقری را تعلیق و جریمه کردم. در بازی بعد از سپاهان نیز من گفتم که ۲ بازیکن بایرن مونیخ با یکدیگر درگیر شدند و دعوا کردند و سرمربی و باشگاه آن‌ها را جریمه کردند و در نهایت اعلام کردند صددرصد برای بازی بعدی شما را می‌خواهیم و دیدم یکی از آن ۲ بازیکن گل زد. من این موضوع را به مدیرعامل باشگاه و اعضای هیئت مدیره نیز اعلام کردم و بازی‌های مهم داریم و اگر بازیکنی را کنار بگذاریم، تیم ضعیف می‌شود. بعد از پایان فصل می‌توانیم درباره باقری صحبت کنیم. از کار باقری خوشحال نیستم. من صحبت‌هایی برای تیم و داخل رختکن انجام دادم. هیتسفلد زمانی که یک بازیکنی آلمانی مرتکیب اشتباه شد به من اعلام کرد اگر هر بازیکن را به دلیل اشتباه کنار بگذارم، دیگر تیمی ندارم که بازی کنم. کار باقری بد بود، اما باید یک تعادل رعایت شود. باقری بعد از اتفاقات رخ داده گریه کرد.

سرمربی استقلال بیان کرد: در ماه فوریه موضوعاتی را با مدیر عامل درباره قرارداد بازیکنان مطرح کردم و گفتم بازیکنانی مانند اللهیار باید در تیم بمانند، زیرا او الماس تیم است. او می‌تواند یک میلیون دلار قیمت داشته باشد و در چند سال آینده ۵ میلیون قیمت خواهد داشت، اما اول باید در استقلال بماند. امید نورافکن هم به بلژیک رفت و ۸۰ درصد افت کرد.

او ادامه داد:جلسه بسیار خوبی با اعضای هیئت مدیره داشتم و یکی از اعضا به من گفت ما نمی‌خواهیم بازیکنان را بفروشیم و بازیکنان باید بمانند و من نیز این را می‌خواهم. نمی‌دانم درباره فصل جدید شاید این موضوع را شنیدید که با بازیکنان جدید صحبت کنم و نکته دیگر این است که اعضای هیئت مدیره صحبت می‌کنند. امیدوارم به ما کمک کنند که مشکلات برطرف شود و این عالی است. باز هم می‌گویم که اولین بار بود که اعضای هیئت مدیره را می‌دیدم و آن‌ها باید به ما نزدیک شوند و ما به آن‌ها نیاز داریم. آن‌ها همگی صادق بودند و خوشحالم که در آینده برای استقلال جدید کار می‌کنیم و مطمئنم که می‌توانیم با هم خوب این کار را انجام دهیم.

شفر: شاید برخی خوششان نیاید، اما من سرمربی استقلال هستم/ ما مسیر خود را می‌رویم/ کلینزمن نباید مربی پروازی باشد/ صیادمنش یک میلیون دلار قیمت دارد

شفر در مورد بازی برابر ماشین سازی گفت: آن‌ها تیم خوبی هستند و ما برابر آن‌ها به تساوی صفر - صفر رسیدیم در شرایطی که بسیاری بازیکنان ما حضور نداشتند. مالک هر ۲ باشگاه تراکتورسازی و ماشین سازی یک نفر است و پس آن‌ها بیش از صددرصد برابر ما تلاش می‌کنند. امروز باید ببینم کدام بازیکنان برای بازی فردا آماده هستند. بازی قبلی برای ما بسیار سخت بود و ما بعد از مسابقه صبح به تهران رسیدیم.

شفر افزود: همچنین بازی بعدی ما برابر الهلال است و باید به آن بازی نیز فکر کنیم. ۳ماه قبل هم گفتم که به همه بازیکنان نیاز دارم و همه باید ذهنی و فیزیکی آماده باشند و اکنون به داخل زمین بروند. امیدوارم بتوانیم برنده مسابقه باشیم و باید خیلی باهوش بازی کنیم. وقتی بازی قبلی را ببینید متوجه می‌شوید ما ۱۵ دقیقه آخر مسابقه حریف را پرس کردیم. منشا و تبریزی به تیم کمک کردند و به زمین رفتند. می‌دانستیم که بعد از ۷۰ دقیقه سپاهان افت می‌کند و ما آن زمان خوب پرس کردیم و می‌دانستیم به گل می‌رسیم.

شفر بیان کرد: می‌خواهیم فردا نیز برنده باشیم، اما بازی بسیار سختی داریم. امروز تمرین آخر ما است و برای فردا آماده می‌شویم. شاید روزبه و طارق بتوانند برگردند، اما اول باید با دکتر تیم صحبت کنیم. از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند. ما بیشتر در خارج از خانه بهتر از داخل خانه عمل کردیم و از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و با حمایت‌های خود به ما قدرت بدهند. همه بازیکنان ما استقلال را دوست دارند و همه رختکن ما آبی هستند.

او درباره کلینزمن گفت: اسم مستعارش کلینزی است و او یک شخص بسیار خوب است. کلینزمن بازیکن اشتوتگارت بود و او را می‌شناسم و برابر تیم من بازی کرد و سرانجام سرمربی تیم‌های ملی آلمان و آمریکا بود. به یاد دارم که در نیمه نهایی در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری آتلانتا برابر تیم ملی جاماییکا در آتلانتا حضور داشتیم. ما تیم آن‌ها را ۲ بر یک شکست دادیم و به فینال رسیدیم. برتی فوگس سرمربی قدیمی و دوست من است و در گلادباخ با هم دوست بودیم. همه به ما می‌گفتند برابر آمریکا شانس نداریم، اما بعد از ۲۰ دقیقه ۲ گل زدیم و برنده شدیم. نمی‌دانم او به ایران می‌آید یا نه و، اما با او در ارتباط هستم و نمی‌توانم بگویم می‌آید یا خیر.

شفر: شاید برخی خوششان نیاید، اما من سرمربی استقلال هستم/ ما مسیر خود را می‌رویم/ کلینزمن نباید مربی پروازی باشد/ صیادمنش یک میلیون دلار قیمت دارد

شفر گفت: مهم این است که که کلینزمن باید نیمی از سال را ایران باشد و همکاری مربیان باشگاهی و تیم ملی بسیار مهم است. او باید همه دیدار‌های لیگ را ببیند. سرمربی باید با آکادمی‌ها کار کند. آکادمی بسیار خوبی داریم که باعث افتخار است و استعداد‌ها باید نزد مربیان تیم ملی بیایند و یک یا ۲ هفته برای چند جلسه با یکدیگر تمرین کنند. در مقدماتی جام جهانی روسیه بعد از شکست برابر کاستاریکا، کلینزمن موفق نبود و کنار رفت. کلینزمن مربی خوبی است، اما این تصمیم من نیست و نمی‌دانم اصلا حضور او شایعه است یا خیر.

شفر درباره مربی مناسب برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران، ایران است. همکاری بین لیگ و فدراسیون و سرمربیان تیم ملی باید بسیار نزدیک باشد و این در آلمان طبیعی است. در آلمان یواخیم لو دیدار‌های لیگ و بازیکنان خود را تماشا می‌کند و بازیکنان ملی نیز از این موضوع خوشحال می‌شوند.۱۰ سال در بوندس لیگا سرمربی بودم و با مربیان ملی جلسات زیادی درباره بازیکنانی مانند الیورکان داشتم. سرمربیان ملی باید با مربیان باشگاهی صحبت کنند و به طور مثال با برانکو یا خود من. ایران آکادمی خوبی دارد و باید بازیکنان در این آکادمی حاضر شوند. این آکادمی می‌تواند اردوی تمرینی برای این بازیکنان باشد و این موضوع مهم است، اما من نباید در این باره صحبت کنم.

سرمربی استقلال درباره مذاکره هیئت مدیره با بازیکنان گفت: شایعات همیشه است، اما این موضوع کار من است و من باید تیم را بسازم. باید بدانم چه بازیکنانی برای چه موقعیت‌هایی لازم داریم و این موضوع کار سرمربی است. اسامی را به باشگاه می‌دهم و باشگاه باید ببیند که انتقال آن‌ها شدنی هست یا خیر. پازل داخل تیم کار سرمربی تیم است و اول باید ببینیم چه بازیکنی می‌ماند و چه بازیکنی می‌رود. از ماه فوریه من اسامی مورد نظر خود را به باشگاه دادم. تیم بسیار خوبی داریم و باشگاه باید با بازیکنان صحبت کند. من می‌گویم کدام بازیکن را می‌خواهم و باشگاه باید ببیند شدنی هست یا خیر. دوباره می‌گویم که جلسه من با هیئت مدیره بسیار خوب بود و هیچ شخصی صحبتی علیه سرمربی نکرد. ما مشکلاتی درباره زمین تمرین و پرداخت حقوق‌ها داریم. امیدوارم اعضای هیئت مدیره حل مشکلات مالی و دیگر مسائل را خوب پیگیری کنند.

او درباره مهدی رحمتی گفت: او در آینده و گذشته برای ما مهم است. او به تیم کمک کرده و همیشه برای تیم کار کرده و هیچ گاه علیه تیم کار نکرده است. این مطالب علیه او در رسانه‌ها منصفانه نیست. او یک جنتلمن در تیم ما است و با تجربه‌ای که دارد به حسینی نیز کمک کرده است. عقاب آسیا به حسینی کمک کرده است. نمی‌خواهم مردم درباره اسم رحمتی بد صحبت کنند. او دروازه‌بان بسیار خوبی و بازیکن من است و به او اعتماد دارم.


بیشتر بخوانید:

زمان تشکیل کمیته نقل و انتقالات استقلال مشخص شد

مثلث آتش استقلال یک سال دیگر تمدید شد

پول رضایت نامه پاتوسی پرداخت شد

قانون جدید استقلال برای جذب بازیکن


انتهای پیام/

آخرین اخبار از باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
ایران شده دروازه شما بی هنران باواسطه فوتبال مزخرف اگر خاصیت داشتید تحریم می شدید ونمی گذاشتند در ایران مربی فوتبال باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
یارو رو توی ده راهش نمیدادند ، سراغ کدخد رو میگرفت!!!
این آقای شفر ، فکر میکنه کلینز من سرمربی شده ! که حالا دنبال پروازی بودن یا نبودنشه!!!!
آخرین اخبار