مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روستای لشکران مهرستان در جنوب شرق این استان براثر طغیان رودخانه‌های فصلی و خطرآبگرفتگی تخلیه و روستاییان در مکانی امن اسکان موقت داده شدند.

خانوار روستای لشکران مهرستان به جای امن منتقل شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از ۲ روز اخیر شاهد جاری شدن روان آب در برخی شهر‌ها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه‌های فصلی سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تاکنون ۱۲ مسیر ارتباطی در جنوب این استان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر مدارس سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید تطعیل اعلام شده است، بیان کرد: همچنین در پی بارش‌های شبانه روز گذشته و طغیان رودخانه‌های محلی تمامی محور‌های مواصلاتی به شهرستان دلگان بسته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تاکنون سیلاب در این استان تلفات جانی به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.

شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود ۱۴۰ نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش‌ها به ۸۳ میلی متر رسید.

انتهای پیام/گ

سیلاب در سیستان وبلوچستان/انتقال خانوارها بجای امن

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار