فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور اقدامات و خدمات رسانی‌های سپاه در منطاق سیل زده استان را تشریح کرد.

سردار احمد خادم سید الشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پس از وقوع سیل، تیم کارشناسی با حضور اساتید دانشگاهی فرماندهان تخریب به شناسایی نقاط در معرض سیل و مقابله با آن پرداخت.

وی اظهار کرد: همچنین پایش و شناسایی شبانه روزی حرکت روان آب‌ها توسط پهباد‌های نیروی زمینی و قرارگاه کربلا به صورت یکنواخت در مناطق سیل زده و در معرض سیل انجام شد.

سردار سرتیپ خادم سیدالشهدا، مهار سیل در اهواز، استقرار ۲۰ تیم تخریب نیروی زمینی، انجام بیش از ۵۰ انفجار در مسیر سیل، دورسازی روان آب‌ها از شهر‌ها و انتقال آن‌ها به کانال‌های سلمان، چمران، الغدیر و... را از جمله اقدامات نیروی زمینی سپاه به مناطق سیل زده عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کشور (کربلا) بیان داشت: ارائه مشورت و کمک به ستاد بحران استان خوزستان، احداث و ترمیم سیل بند‌ها در شهر‌های مختلف به طول ۳۵ کیلومتر و ارتفاع ۳ الی ۴ متر، ترمیم جاده روستا‌ها مسدود شده، بازگشایی ۲ پل ناجیان در شهرستان شوش و پل ماژین در استان ایلام نیز از دیگر اقدامات سپاه در مناطق سیل زده است.

وی، اعزام بیش از ۳۰۰ تجهیزات مهندسی از قبیل؛ کامیون، بیل میکانکی و... به مناطق سیل، انتقال روستاییان و احشام آن‌ها به اردوگاه‌های سیل زدگان، اعزام ۳۵۰ خودرو سبک و سنگین جهت کمک رسانی و آبرسانی به سیل زدگان و استقرار ۲ بیمارستان سیار را از دیگر خدمات ارائه شده به سیل زدگان برشمرد.

به گفته سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهداء، ۴ هزار نفر نیروی انسانی و ماهر به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شده اند.

انتهای پیام/گ

خدمت رسانی نیروی زمینی سپاه به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.