رییس آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به تصویب ساخت پنج مجتمع آبرسانی در این شهرستان گفت: مطالعات چهار مجتمع آبرسانی به اتمام رسیده و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن‌ها برآورد شده است.

اعتبار ۷۵۰ میلیاردی برای احداث چهار مجتمع آبرسانی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا ترکاشوند، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر بیان کرد: این مجتمع‌ها شامل مجتمع آبرسانی سد کلان، کریم آباد، ینگی کند، علی آباد دمق و حسین آباد شاملو و مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم است.

وی افزود: مطالعات چهار مجتمع علی آباد و حسین آباد شاملو با ۱۱ روستای زیرپوشش، سد کلان با ۳۲ روستا، کریم آباد با ۹ روستا و ینگی کند با هشت روستا به اتمام رسیده و مطالعات مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم با ۱۱ روستا هنوز آغاز نشده است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر ادامه داد: با احداث چهار مجتمع آبرسانی که مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده است، در مجموع ۶۰ روستا از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند.

ترکاشوند جمعیت برخوردار از چهار مجتمع آبرسانی روستایی را ۳۷ هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد و افزود: مجتمع آبرسانی علی آباد و حسین آباد شاملو ۹ هزار و ۹۶۴ تن، سد کلان ۱۱ هزار و ۴۸۸، کریم آباد چهار هزار و ۲۰۸ و ینگی کند ۱۱ هزار و ۶۴۰ تن جمعیت را زیرپوشش قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: برای احداث مجتمع علی آباد و حسین آباد شاملو ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، سد کلان ۳۰۰ میلیارد ریال، کریم آباد ۱۵۰ میلیارد ریال و ینگی کند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه مجتمع آبرسانی علی آباد و حسین آباد شاملو در اولویت است گفت: هم اکنون بخشی از احداث این مجتمع آغاز و ۲ چاه برای آن حفر شده است و به دنبال جذب اعتبار هستیم.

ترکاشوند به سفر سال گذشته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به این شهرستان اشاره و بیان کرد: وی در این سفر قول مساعد داد امسال اعتبار مورد نیاز برای احداث پنج مجتمع آبرسانی ملایر از ردیف اعتبارات ملی اختصاص داده شود.

این مسئول تاکید کرد: برای احداث چهار مجتمع آبرسانی مطالعه شده، منتظر تصویب و تامین اعتبار هستیم.

انتهای پیام/ د 

۷۵۰ میلیارد ریال برای ساخت چهار مجتمع آبرسانی در ملایر

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.