مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: رانش زمین علاوه بر مسدود کردن محور نهاوند به نورآباد، موجب شکستگی خط اصلی انتقال آب آشامیدنی چند روستای پابین دست سراب گاماسیاب هم شده است.

قطعی آب روستا‌های پائین دست سراب گاماسیاب نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم طاهری مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند با اشاره به اینکه سال هاست آب آشامیدنی روستا‌های وراینه، ده حیدر، گل حیدر، سرخکن، قلعه قباد، بیان، بخشی از شعبان، جهان آباد از محل سرچشمه گاماسیاب تامین  می‌شود، گفت: امسال به علت رانش‌های شدید زمین در ۵ منطقه لوله‌های انتقال آب شکسته شد و این روستا‌ها بیش از ۱۰ روز است که با کمبود و قطعی آب آشامیدنی مواجهند

وی افزود: هم اکنون با فعال کردن چاه قدیمی روستای قلعه قباد که مدت‌ها از مدار خارج کرده بودیم و چشمه طبیعی روستای بیان و گرچم و همچنین آبرسانی با تانکر آب آشامیدنی مردم این روستا‌ها را تامین می‌کنیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند از فعالیت ۲ نوبته کارکنان اداره آب و فاضلاب روستایی برای جایگزینی لوله‌های پلی اتیلن استاندارد با لوله‌های نیمه بتنی قدیمی برای رفع قطعی آب آشامیدنی روستا‌های پایین دست سراب گاماسیاب خبر داد.

طاهری از اهالی این روستا‌ها خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه قطعی، کدری و کمبود آب با این مدیریت تماس بگیرند.

وی افزود: مجمتع آبرسانی گاماسیاب که قرار است آب آشامیدنی ۳۲ روستای بخش مرکزی نهاوند را تامین کند در سرچشمه سراب گاماسیاب در حال ساخت است.

انتهای پیام/د.ا

قطع آب در روستاهای نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.