مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۷ نفرساعت آموزش مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدجمیل احمدی گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۷ نفرساعت آموزش مهارتی به کارآموزان ارائه کرده‌اند.

وی افزود: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت‌دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای می‌کوشد تا زمینه بهره‌مندی آحاد جامعه را از آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و دستیابی به توسعه همه جانبه استان فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۶۲۳ دوره آموزشی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان برگزار شد که از این تعداد ۳۰۷ دوره آموزشی در حوزه خدمات، ۱۸۷ دوره آموزشی در حوزه صنعت، ۱۲۶ دوره آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر و ۳ دوره آموزشی نیز در حوزه کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مقایسه بین سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در بخش تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در ثبت‌نام کارآموز ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد که این رقم در بخش تعداد مربی به ۳ درصد، در تعداد دوره آموزشی اجراء شده ۴ درصد، در عملکرد آموزشی براساس نفردوره ۳ درصد و در عملکرد آموزشی براساس نفرساعت به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است که این میزان رشد در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قابل ملاحظه و نشانگر توجه ویژه این اداره کل به بخش خصوصی است.

احمدی ادامه داد: در خصوص تعداد کارآموزان به تفکیک جنسیت و زمینه آموزش نتایج نشان می‌دهد که ۸۲ درصد در بخش خدمات، ۹ درصد در بخش صنعت، ۸ درصد در بخش فرهنگ و هنر و یک‌درصد در بخش کشاورزی را شامل می‌شود که از این تعداد ۷۲ درصد آموزش‌های ارائه شده در بخش خواهران و ۲۸ درصد نیز در بخش برادران محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از فعالیت ۳۶۳ مربی خبره و توانمند در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد مربی ۲۲۹ نفر در بخش خدمات، ۶۲ نفر در بخش صنعت، ۶۹ مربی در بخش فرهنگ و هنر و ۳ مربی در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند.

 احمدی در پایان با اشاره به موفقیت‌ها و فعالیت‌های شاخص آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کردستان در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان توانستند در سال گذشته با تعامل و همکاری خود موفقیت‌های خوبی را کسب نمایند.

انتهای پیام/م

رشد ۱۲ درصدی ثبت‌نام کارآموز در  آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای فعال  ر استان کردستان

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.