مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور بهینه سازی شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد افزود: همه ساله در اوایل بهار با مشارکت کارشناسان محیط طبیعی، مأموران اجرایی و جوامع محلی، آشیانه‌های مصنوعی برای پرندگان اِگرِت ساحلی ساخته می‌شود که هفته گذشته نیز این اقدام در جزایر محدوده آب‌های شهرستان تنگستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمده پرندگان زادآور در استان از دسته آبزی و کنار آبزی هستند که با توجه به شرایط زیستی خود، در زیستگاه‌های مختلف به ویژه در جزایر استان بوشهر زادآوری دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: بیشتر پرندگان در بهار و تابستان زادآوری دارند که جزایر استان بوشهر پناهگاه مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از پرندگان آبزی و کنارآبزی هستند.

قلی نژاد گفت: پرستو‌های دریایی و اگرت‌های ساحلی از مهمترین پرندگان تولید مثل کننده در استان هستند که بیشترشان بر روی سطح جزایر یا با حفر زمین لانه می‌سازند و برخی نیز مثل اگرت ساحلی با جمع آوری خاشاک بر روی سطوح بلندتر در جزیره آشیانه خود را برپا می‌کند که می‌توان با ساخت آشیانه مصنوعی برای تولید مثل موفق‌تر کمک کرد.

وی یادآور شد: ترویج اینگونه فعالیت‌ها و به ویژه مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی در اینگونه کارها می‌تواند در فراگیر‌تر شدن فرهنگ مشارکت زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی کمک کند و از این رو اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قصد دارد چنین کارهایی را ادامه دهد.

انتهای پیام/ک

بهار و تابستان فصل زادآوری پرندگان در استان بوشهر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.