غلامی گفت: باید به سمت واقعیت‌های اجرایی کشور پیش برویم و انتظارات جامعه را بشنویم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی  با صاحب نظران علمی کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: در مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی و بحرانی چون سیل اخیر کشور توجه به علم و پژوهش بسیار ضروری است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: جامعه ما باور دارد که دانشگاهیان می‌توانند نقش آفرینی موثری در کشور داشته باشند و توجه مجامع دانشگاهی به موضوعات و چالش‌های پیش رو ضروری است.

وی با اشاره به گزاری جلسات علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: سالانه نشست‌های تخصصی متعددی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

غلامی افزود: کشف، تحقیق و توسعه یکی از وظایف دانشگاه‌هاست و پس از آن حل موضوعات و چالش‌های کشور به کمک دانشگاهیان مطرح می‌شود و نشست‌هایی از این دست به حضور پر رنگ‌تر دانشگاهیان کمک بسیاری می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه می‌خواهیم نیاز جامعه را برطرف کنیم، گفت: باید به سمت واقعیت‌های اجرایی کشور پیش برویم و انتظارات جامعه را بشنویم و بر اساس این نظرات کار علمی انجام دهیم.

همکاری متعدد وزارت علوم و دولت

وی گفت: در حال حاضر وزارت علوم همکاری‌های متعهدی با دولت دارد و سال گذشته سرفصل‌های مختلفی برای معاونان و شخص رئیس جمهور فرستاده شده است.

غلامی تصریح کرد: برای توانمندکردن دانشجویان و کارآفرین کردن آنها مدل‌های آموزشی باید مورد بازنگری قرار بگیرند و درباره روش تدریس و دوره‌های دروس تفکر کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از طریق این نشست‌ها باید به برنامه‌ریزی مدونی برسیم، گفت: امیدوار هستیم به کمک برنامه‌های مدون به مجموعه دستاوردهای فکری برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار