معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تمامی مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری بدون مجوز و پروانه فعالیت می‌کنند، پلمپ خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه کمیته هماهنگی مراکز خانه مسافر استان که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، افزود: تمامی مجموعه هایی که در حوزه گردشگری بدون مجوز و پروانه فعالیت می کنند، پلمپ خواهند شد.

وی بر لزوم ساماندهی مراکز خانه مسافر تاکید کرد و گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران و مطابق آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی،  نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آنها واحدهای خانه مسافر جزء تاسیسات گردشگری محسوب می شوند که با این موضوع طبق قانون و مستندات قانونی عمل خواهیم کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص زمان فعالیت خانه های مسافر در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان فعالیت خانه مسافرها در استانها متفاوت می باشد استان اردبیل هم از این موضوع مستثنی نیست و سعی و تلاش خواهیم کرد با مدیریت این موضوع را بومی سازی کنیم تا صاحبان خانه مسافرها متضرر نشوند.

فرشی در خصوص مدت فعالیت خانه های مسافر در استان اردبیل افزود: در شهرستان سرعین مراکزخانه  مسافر می توانند در طول تعطیلات نوروزی از تاریخ 29 اسفند تا 20 فروردین و از نیمه خرداد تا پایان شهریور فعالیت داشته باشند.

وی گفت: مراکز خانه مسافر در شهرستان های بیله سوار، گرمی و اصلاندوز به دلیل کمبود مراکز اقامتی رسمی به صورت یک ساله و در سایر شهرستان ها 6 ماهه فعالیت خواهند کرد. 

انتهای پیام/ع

ساماندهی مراکز خانه مسافر در  استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.