رییس پلیس فتا کرمان گفت: هتک حرمت و نشر اکاذیب از جمله جرایمی است که در فضای مجازی دیده می‌شود، اما به دلیل اطلاع رسانی این مورد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یادگارنژاد ،رییس پلیس فتا کرمان گفت :در سال نود و هفت ۵۴۱ پرونده مجرمانه بررسی شده که این تعداد نسبت به سال نود و شش بیش از ۵۵ درصد رشد داشته است.

رییس پلیس فتا  گفت: برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی نیز در این مدت ۲۵ درصد و کلاهبرداری‌های اینترنتی نیز ۲۵ و ۶۱ صدم درصد رشد داشته است.

سرهنگ یادگارنژاد با بیان اینکه مزاحمت‌های اینترنتی ۱۳ و ۷۶ صدم درصد جرایم را در سال ۹۷ به خود اختصاص داده است افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز از جمله جرایمی است که در فضای مجازی دیده می‌شود، اما به دلیل اطلاع رسانی در این مورد در سال نود و هفت ۷ و ۶۲ صدم درصد نسبت به ۹۶ کاهش یافته است.

وی رشد نکردن شاخص‌های امنیتی به موازات گسترش فضای مجازی و ناآگاهی کاربران برای استفاده درست از این فضا را موجب افزایش جرایم متعدد در فضای مجازی عنوان کرد.

سرهنگ یادگارنژاد برگزاری جلسات متعدد آموزشی در استان، مصاحبه‌های متعدد با رسانی ملی ، رصد ۲۴ ساعته فضای مجازی و بازدید از نت سرا‌های استان را از جمله برنامه‌های پلیس فتا برای کاهش این جرایم عنوان کرد.

رییس پلیس فتا با اشاره به حوادث سیل در کشور از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و کمک‌های خود به سیلزدگان را به مراجع رسمی کمیته امداد و هلال احمر تحویل دهند.

انتهای پیام/ی

کمک به سیل زدگان را به نهاد های رسمی اهدا کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار