مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:در طول ایام نوروز به بیش از ۴۹ هزار شهروند و مسافر نوروزی در شهرستان مهاباد خدمات سلامت ارائه شده است.

مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در طول ۱۹ روز از ۲۷ اسفند الی ۱۶ فروردین بیش از ۳۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی، بهداشتی و پاراکلینیکی بخش دولتی، بیش از ۱۶ هزار مراجعه به مراکز درمانی و پاراکلینیکی بخش خصوصی شده است .

وی افزود: در طول این مدت بیش از ۸۰ هزار خدمت توسط این مراکز به مردم و مسافرین نوروزی انجام شده است؛ که بخش‌های بستری بیمارستان، کلینیک ویژه تخصصی، پاراکلینیکی و درمانگاه‌های دولتی و خصوصی بیشترین سهم از خدمات انجام شده را دارا می‌باشند.

دکتر مرزنگ گفت: تمامی این خدمات توسط پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، ماماها، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، تغذیه، بهداشت روان، بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌ها و نیرو‌های خدمات پشتیبانی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: بیش از ۱۵ هزار مراجعه به بخش اورژانس که موارد سرپایی شامل ۱۳ هزار و موارد بستری شامل ۱۲۲۵، اتاق عمل ۲۲۵ مورد بستری و ۳ مورد سرپایی، ۹۶۱۸ مراجعه به بخش‌های پاراکلینیکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، سیتی اسکن، MRI، زایمان، بستری و ۷۳۹۲ مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در طول مدت ۱۹ روز ایام نوروز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ۴ مرکز رادیولوژی، ۴ مرکز آزمایشگاهی، ۳ درمانگاه‌های شبانه روزی، ۴ داروخانه شبانه روزی، مراکز جراحی محدود سرپایی بخش خصوصی، دندانپزشکی مرکز بهداشت در مجموع به بیش از ۱۶ هزار مراجعه شهروندان و مسافرین خدمات ارائه دادند.

انتهای پیام / ن

ارائه خدمات سلامت به مسافران در ایام نوروز در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.