فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: ۱۲ گروه جهادی بسیج به نمایندگی مردم هرمزگان، هفتاد روستای سیل زده کارون را پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی ۱۲ گروه جهادی هرمزگان از ۷۰ روستای سیل زده خوزستانسرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: ۱۲ گروه جهادی در قالب گروه‌های امدادی، فنی و مهندسی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، پشتیبانی، سه موکب و یک اردوگاه اسکان با ظرفیت پذیرش ۲۰۰۰ نفری برای سیل زدگان خوزستان فعالیت می‌کنند و هرمزگان معین کارون است.

وی افزود: با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه و فرمانده سازمان بسیج کشور، پشتیبانی از مناطق شهر کارون به سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان محول شد.

سالاری گفت: با بررسی‌های میدانی از نقاط مختلف شهر کارون بالاخص از روستا‌های در معرض سیل، بازدید بعمل آمد و نیاز‌های ضروری مشخص شد.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: گروه جهادی از شهرستان‌های بندرلنگه، حاجی آباد، قشم و مرکز استان اعزام شدند.

سالاری افزود: تقویت سیل بند‌ها در روستاها، خدمات پزشکی امدادی، فنی مهندسی، فرهنگی، رسانه ای، پشتیبانی و پخت روزانه ۳ هزار پرس غذا در وعده ناهار و شام به سیل زده‌های شناسایی شده و مشارکت در جابجایی اساسیه منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند از اقدامات گروه‌های جهادی حاضر در منطقه است.

وی همچنین به تقویت سیل بند‌ها در روستا‌های بحرانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از نیرو‌های انسانی و ماشین آلات معاونت مهندسی سپاه استان موفق به تقویت سیل بند‌ها و عملیات خاک ریزی به طول بیش از ۲۰ کیلومتر مربع شده ایم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: حضور تیم‌های پزشکی ثابت و سیار در روستا‌ها و ارائه خدمات پزشکی به افراد سیل زده در روستا‌های ابوناگه و اسماعیلیه به تعداد ۵۵۰ نفر نیز از اقدامات دیگر سپاه در شهرستان کارون بوده است.
انتهای پیام/ز


اعزام گروه‌های جهادی به خوزستان

برچسب ها: سیل ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.