مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: کمک‌های بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در روستا‌ها پرداخت شد.

محمد خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در حاشیه نشست با اصحاب رسانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سیل ۲۷ اسفند پارسال و ۱۲ فروردین امسال به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۱۷۰ روستا خسارت وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه پرداخت بر اساس میزان خسارت تا سقف تعیین شده است، افزود: در تعطیلات نوروز کمک‌های بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در روستا‌ها پرداخت شد.
 
خانی گفت: تاکنون طرح هادی در هزار و ۵۰۰ روستای مازندران با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و مردم اجرا شد.
 
وی افزود: ۸۰۰ تن سیمان رایگان بین مردم سیل زده توزیع و ۱۰۰ واحد آواربرداری نیز انجام شد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: پیمانکاران بومی می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن برای بازسازی هر چه سریع‌تر مناطق سیل زده اقدام کنند.
 
وی افزود: بازنگری طرح هادی در حدود ۱۰۰ روستا پارسال انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌ها و شاخص‌ها طرح هادی تهیه و رشد جمعیتی در حدود یک دهه آن مشخص می‌شود، گفت: موافقت نامه برای اجرای طرح هادی پارسال در ۶۵۰ روستا انجام شد که برای اجرای آن ۹۷ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد.
 
خانی افزود: در مرحله اول اجرای طرح بوم گردی مازندران در ۱۲۶ روستای هدف پیش بینی شده بود که با مشورت با فرمانداران به ۲۴۴ روستا رسید.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه در مجموع به صاحبان ۴ هزار واحد مسکونی وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود، گفت: این میزان تسهیلات به منظور احیا و افزایش امکانات رفاهی برای اقامت گردشگران است.
 
خانی افزود: در مرحله اول برای مقاوم سازی هزار واحد ۲۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
 
مازندران حدود ۳ هزار و ۲۰۰ روستا دارد.
 
انتهای پیام/آ
 

تسهیلات بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در مازندران

برچسب ها: سیل ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار