مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی در قزوین گفت: تعداد موزه‌های فعال کشور به هزار مورد افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از موزه خوشنویسی چهلستون قزوین تاکید کرد: تلاش داریم تا تعداد موزه‌های فعال کشور را تا سال ۱۴۰۰ به یک هزار مورد افزایش دهیم.

کارگر هدف از افزایش موزه‌های فعال را رشد گردشگری و آشنایی مردم با تاریخ و تمدن و فرهنگ اقوام مختلف بیان کرد.

کارگر، اشیای تاریخی موجود در موزه‌های کشور را حدود چهار میلیون شی اعلام کرد و گفت: تعداد این اشیا با توجه به اکتشافات و یافته‌های جدید باستان شناسی همواره رو به افزایش است.

موزه شهر در ابتدای خیابان هلال احمر و در جنب دولتخانه صفوی، موزه خوشنویسی کاخ چهلستون، موزه سنگ نگاره‌ها در مسجد جامع عتیق و موزه عاشورایی‌ها در حسینیه تاریخی امینی‌ها همراه با موزه مردم شناسی تاکستان، موزه‌های فعال استان قزوین در حوزه میراث فرهنگی هستند.

*خانه تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی در استان‌ها راه اندازی می‌شود

مدیرکل امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی هم در نشست سومین برنامه توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی قزوین، تهران، البرز، مازندران، گلستان و سمنان که به میزبانی قزوین برگزار شد گفت: راه اندازی این خانه می‌تواند به ساماندهی بهتر تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی منجر شده و به ارتقای فعالیت‌های آن‌ها کمک کند.

تاجیک افزود: تشکل‌های مردم نهاد با فعالیت‌های خود می‌توانند به تحقق اهداف میراث فرهنگی و تقویت حوزه گردشگری کمک کنند.
سومین نشست توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی قزوین، تهران، البرز، مازندران، گلستان و سمنان در قزوین به مدت ۲ روز پیگیری می‌شود.

استان قزوین دارای ۱۲ تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.