سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان از کاهش ۹ درصدی تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در این شهرستان خبرداد.

محمد عباسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، در تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان، از تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال۹۷ تا ۲۰فروردین ۹۸ گفت: کل ماموریت‌های انجام شده ۳۱۱ مورد بوده است، همچنین تعداد ۳٤۱ مصدوم به بیمارستان انتقال داده شده است که تعداد مصدومان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ماموریت‌های حوادث ترافیکی ۶۷ مورد بوده که سه مورد منجر به فوت مصدوم در محل حادثه شده و ۸۷ مصدوم نیز به به بیمارستان انتقال داده شده اند. این آمار، بیانگر کاهش ۹ درصدی تعداد مصدومین حوادث ترافیکی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال است.

عباسی تصریح کرد: با استقرار چادر سلامت در مسیر‌های جاده بوکان-میاندوآب (مرکز سیمینه) و محور بوکان-شاهین (مرکز جوانمرد) در این ایام حدود ۳۰۰ نفر از مسافران و همشهریان خدمات درمانی و سرپایی دریافت کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان یادآور شد: پایگاه فوریت‌های پزشکی و امداد سلامت جاده‌ای و شهری مرکزشماره یک شهری (بیمارستان شهید دکتر قلی پور)، مرکز شماره دو شهری (بیمارستان قدیم)، مرکز شماره سه شهری (امیرآباد)، مرکز بین جاده‌ای سیمینه (محور بوکان _میاندوآب) و مرکز بین جاده‌ای جوانمرد (محور بوکان- شاهین دژ) در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان بوکان مشغول ارائه خدمت بودند.

محمد عباسی در پایان با اشاره به عملکرد واحد نظارت بر درمان این شبکه، اظهار داشت: در این ایام، تعداد ۲۵ مورد بازدید توسط کارشناسان حوزه نظارت بر درمان از مراکز درمان سوئ مصرف مواد، درمانگاه‌های عمومی، بخش‌های بستری و سایر واحد‌های بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان و بیمارستان‌های سردشت وشاهین دژ، پایگاه‌های ۱۱۵، مطب پزشکان متخصص، آزمایشگاه‌ها، موسسه تصویر برداری و یک مورد پلمپ دندانپزشکی غیر مجاز صورت گرفته است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و محور‌های مواصلاتی این شهرستان از حادثه خیز‌ترین جاده‌های استان آذربایجان غربی هستند.
 
انتهای پیام/م
 

کاهش تصادفات جرحی در بوکان

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.