رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از توییت اخیر دونالد ترامپ علیه «ایلهان عمر»، نماینده زن مسلمان کنگره به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (شنبه) از توییت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در آن برای حمله سیاسی به «ایلهان عمر»، نماینده زن مسلمان کنگره، از یک ویدئو درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر استفاده کرده بود به شدت انتقاد کرد.

نانسی پلوسی در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا نباید از تصاویر دردناک ۱۱ سپتامبر برای حمله سیاسی استفاده کند. اشتباه است که یک رئیس جمهور به عنوان فرمانده کل قوا امنیت یک نفر را از بین ببرد.

دونالد ترامپ روز جمعه یک توییت در انتقاد از ایلهان عمر منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از حملات ۱۱ سپتامبر را نشان می‌داد. در این ویدئو صحبت‌های ایلهان عمر که گفته بود «برخی افراد کار‌هایی انجام داده اند» در میان تصاویری از حملات ۱۱ سپتامبر قرار گرفته بود. رئیس جمهور آمریکا قصد داشت با انتشار این ویدئو به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کند.

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان دموکرات و حتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به حمایت از ایلهان عمر و انتقاد از این توییت دونالد ترامپ پرداختند. الیزابت وارن، نماینده دموکرات ماساچوست اعلام کرد: رئیس جمهور آتش خشونت را علیه یک زن در حال خدمت در کنگره و یک گروه کامل (مسلمانان) می‌افزاید. این واقعا خجالت آور است.

ایلهان عمر عضو مسلمان و سومالیایی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست که پیش‌تر به دلیل تاکیدش بر نفوذ گسترده لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتقاد‌های شدید دولت دونالد ترامپ، قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه و دموکرات و رسانه‌های مختلف آمریکایی مواجه شده بود. وی این روز‌ها هم به دلیل اظهاراتش درباره حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار