امام جمعه شهرستان ساوه گفت: برخورد نکردن با گناه علنی موجب شیوع آن گناه می‌شود

برخورد نکردن با گناه علنی موجب شیوع آن می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در جلسه امر به معروف و نهی از منکراین شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: اگرگناه علنی شود و با آن برخورد نشود، همانند بیماری ویروسی در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: برخورد قهری باید در آخرین مرحله باشد و با موضوعاتی همچون بدحجابی و کشف حجاب باید با برنامه‌های فرهنگی برخورد کرد.

وی بر لزوم کنترل و نظارت بر عطاری‌ها هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکثر عطاری‌ها در ساوه با فروش غیر مجاز قرص‌های ترک اعتیاد، زمینه اعتیاد جوانان را فراهم کردند.

میرزایی فرماندار ساوه هم در این جلسه خواستار نظارت، کنترل و برخورد جدی با عطاری‌های متخلف شد و گفت: مجمع امور صنفی، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی باید با نظارت دقیق و مستمر از فروش قرص‌های غیر مجاز جلوگیری کنند.

میرزایی افزود: به دلیل نظارت نکردن و به دلیل آسان بودن مصرف قرص‌ها متاسفانه نوجوانان و جوانان در دام اعتیاد افتاده و این موضوع زنگ خطری برای جامعه است.

سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم در این جلسه گفت: داشتن حمایت‌های های قضایی در اجرای فریضه‌ی امر به معروف و نهی ازمنکر بسیار مهم و راهگشاست.

سرهنگ دستجانی افزود: باید دستگاه‌های اجرایی وظایف خود در بعد نظارت و برخورد در امان عمومی همچون سفره خانه‌ها را انجام دهند.

وی در خصوص تشکیل تیم‌های تذکر لسانی و اقدام عملی در این خصوص گفت: ۲۴ گروه آقا و خانم تشکیل شده و کلاس‌های توجیهی برای این گروه‌ها توسط دادگستری برای نحوه برخورد برگزار می‌شود.

سرهنگ اسدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه هم در خصوص برخورد با سفره خانه‌ها گفت: در سال ۹۷، ۷۴ سفره خانه غیر مجاز پلمپ شد.

سرهنگ اسدی با بیان اینکه عرضه قلیان در سفره خانه‌ها مطابق قانون ممنوع است، افزود: ماهیانه ۱۰ سفره خانه بدون مجوز در ساوه پلمپ می‌شود.

در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه مسائل اخلاقی سفره خانه‌ها، تشکیل تیم‌های تذکر لسانی، نظارت بر عطاری‌ها؛ سگ گردانی و کشف حجاب در خودرو‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ج

موضوعات جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.