مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از توقف آبگیری از کانال سلمان بدلیل مشاهده لکه‌های نفتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده لکه‌های نفتی در کانال سلمان اعلام شد و با توجه به اینکه کانال سلمان تأمین‌کننده قسمتی از آب شرب اهواز است، جهت احتیاط و سلامتی شهروندان آبگیری از کانال سلمان متوقف شد، به همین دلیل امکان افت فشار و قطع آب مقطعی در برخی نقاط اهواز وجود دارد.

وی بیان داشت: از روز گذشته همکاران در نقاط مختلف رودخانه کارون و کانال سلمان مستقر هستند و نمونه‌گیری و آزمایش‌های مختلف در حال انجام است.

حقیقی پور با اشاره به مشکل فاضلاب در منطقه پردیس، افزود: برای رفع مشکل فاضلاب منطقه پردیس و مناطق اطراف در یک اقدام ضربتی بیش از ۲ کیلومتر خطوط لوله فاضلاب و ۲ ایستگاه پمپاژ اجرا شد و از ۲ روز پیش تقریباً دفع فاضلاب در این مناطق به حالت عادی برگشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اذعان داشت: در منطقه پردیس بیش از ۱.۵ کیلومتر خط کلکتور یک هزار میلی‌متری برای جمع‌آوری فاضلاب و دفع آن به تصفیه‌خانه چنیبه وجود داشت که دچار ریزش شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب‌هایی که هم‌اکنون در اطراف خیابان‌ها جمع شده است به دلیل ساختار خیابان‌بندی آن منطقه است که درب منهول‌ها بالاتر از کناره‌های جاده است که هم‌اکنون از طریق مکنده مشغول شست‌وشوی منطقه هستیم.

انتهای پیام/گ

مشاهده لکه نفتی در کانال سلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.