آمادگی امدادگران هلال‌احمر فارس برای مقابله با سیلابمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس از آمادگی امدادگران و نجات‌گران این جمعیت برای مقابله با سیل احتمالی در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: به دنبال ادامه بارش‌ها و پیش بینی وقوع سیل احتمالی و طغیان رودخانه‌ها، تمامی امدادگران جمعیت هلال احمر همراه با تجهیزات کامل به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: تمامی شعب و نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت نیاز عملیات امداد رسانی را در اسرع وقت انجام دهند.

درویشی ضمن درخواست از مردم برای توجه به هشدارهای امدادی جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه کرد که مردم با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا و مسیر سفر کنند و تا حد امکان از تردد در مناطقی که در مسیر و حاشیه رودخانه است خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هم ضمن تاکید بر آماده باش تمامی دستگاه‌های زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری‌ها، اظهار داشت: به افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع سیلاب و صاعقه و تندباد توصیه می‌شود نکات ایمنی از جمله اسکان، تردد، توقف، برپایی کمپ، چادر و چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ ها، سواحل دریا، بندهای خاکی، کانال‌ها، دره‌ها و مناطق مرتفع و پرخطر رعایت شود.

آزادی گفت: تا کنون بر اساس گزارش‌های فرمانداری‌ها، گزارشی از خسارت و سیلاب در شهرستان‌های استان گزارش نشده است.

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان فارس، فعالیت سامانه بارشی که از بعداز ظهر دیروز در فارس آغاز شد، همچنان در تمام نقاط استان ادامه دارد و بر این اساس احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
انتهای پیام/م

آماده باش نیرهای هلال احمر برای وقوع سیل احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.