استاندار اصفهان گفت:پائین آمدن آمار بیکاری استان به کارگیری نسل جوان و عمل به قانون منع بازنشستگان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان در اولین جلسه شورای اداری امسال استان با اشاره به بارش‌های اخیر گفت: اصفهان معین استان خوزستان در بحران است، اما خدمات اصفهانی‌ها در لرستان نقطه قوت است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از نظر میزان کمک‌های نقدی به سیل زدگان در رتبه نخست و درکمک‌های غیرنقدی رتبه دوم کشور قرار دارد پیشنهاد کرد کمک‌های استان با هماهنگی دستگاه‌ها یکجا برای سیل زدگان ارسال شود.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات سامانه دوم با بررسی کارشناسانه حل شدنی است افزود: تونل سوم با وجود اینکه مشکل اعتبار ندارد، ولی پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.

استاندار با بیان مشکلات کشاورزان استان، تغییر الگوی کشت را راهی مناسب برای جایگزین کردن کشت برنج در استان دانست و گفت: این تغییر الگوی کشت باید برای کشاورزان کاربردی شود.

رضایی حل مشکل بیکاری را نیز منوط به تغییر قوانین منطبق با شرایط امروز کشور دانست وگفت: پائین آمدن آمار بیکاری استان به کارگیری نسل جوان و عمل به قانون منع بازنشستگان است.
وی به دلایل سرمایه گریزی در استان هم اشاره کرد و افزود: مدیرانی که در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می‌کنند در استان جایگاهی ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هم در این جلسه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در مقاطع مختلف ناجی کشور بوده و این رفتار بخاطر شکست‌های منطقه‌ای آمریکا برابر ایران اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه درصورت بارش‌های سیل آسا در استان، وضع اصفهان از خوزستان بدتر خواهد شد افزود: بسیاری از مسیر‌های آب و نهر‌ها پرشده یا نیاز به لای روبی دارد.
وی به نامگذاری امسال به نام رونق تولید هم اشاره و تصریح کرد کنارگذاشتن بروکراسی اداری راه رونق تولیداست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به برخی رفتار‌های تشریفاتی مدیران، این امر را عاملی برای دورشدن مردم از آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: ساده زیستی باید از مسئولان آغاز شود.

حسن کامران رفتار بانک‌ها را برخلاف رونق تولید دانست و افزود: بیمه و مالیات تحمیلی به تولیدکنندگان نیز عامل از رونق افتادن تولید است.

بختیار نماینده مردم خوانسار وگلپایگان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ادارات با ساختار ضعیف امکان تصمیم گیری‌های کاربردی برای رونق تولید را ندارند، خواستار تفویض اختیار به مدیران شهرستان‌ها شد.

نماینده مردم لنجان هم با اشاره به اینکه استاندار اصفهان درصدد ایجاد روحیه همگرایی در استان است گفت: فرهنگ دست درازی به سوی دولت برای کسب اعتبارات مشکلی از فعالیت‌های عمرانی استان حل نمی‌کند و از استاندار تقاضا داریم از مجوز‌هایی که در تولید ثروت یاریگر است برای حل مشکلات عمرانی سود ببریم.

کوهکن با تاکید براینکه تصمیم‌های جزیره‌ای در استان باید برچیده و سیستم یکپارچه سازی جایگزین آن شود تصریح کرد: رونق تولید وقتی اتفاق می‌افتد که نگاه مان به کسب و کار و اقتصاد و تسهیلات تغییر کند.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی گفت: در بخش صنعت سال قبل ۶۳۸ پروانه کسب با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال صورت گرفته که بیش از۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

احمدیه با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی صادرات استان درسال گذشته نسبت به سال ۹۶، تشکیل۱۱ میز صادراتی کشور از جمله طلا در استان را عاملی برای رونق تولید و رفع مشکلات صادرات غیرنفتی برشمرد.

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.