معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استانداری کرمانشاه گفت : این استان به دلیل برخورداری از یک موقعیت مبادلاتی بسیار مناسب، یکی از استان‌های مهم در حوزه صادرات کشور محسوب می‌شود .

برخورداری از یک موقعیت مبادلاتی بسیار مناسب توسط کرمانشاهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استانداری کرمانشاه گفت : طی این سال‌ها کشور عراق در کنار چین تبدیل به یکی از مقصد‌های اصلی صادرات کشور شده است و در این میان ۴۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرز‌ها و بازارچه‌های مبادلاتی کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی گفت : انتظار می‌رود در شرایط فعلی تحریم ها، زمینه و بستر‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مهم مرزی مانند کرمانشاه برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط تحریم، مرز‌های مبادلاتی استان کرمانشاه از وضعیت بسیار مناسبی برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور از عراق و اقلیم کردنشین این کشور هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت‌های مناسب نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است، افزود: دولت باید اعتبار لازم را برای فراهم کردن این زیرساخت‌ها فراهم کند، زیرا با بودجه‌های استانی نمی‌توان این کمبود‌ها را جبران کرد.

حاتمی با اعلام اینکه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های گاه و بی گاه صادرات برخی کالا‌ها به جایگاه تجار ایرانی نزد طرف‌های عراقی لطمه جدی زده گفت: انتظار می‌رود ساماندهی صادرات با راهکار‌های بهتر و هوشمندانه تری همچون عوارض گمرکی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این روند در کوتاه مدت به صادرات کشور لطمه جدی می‌زند و نگرانی‌هایی را نیز برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده که انتظار می‌رود این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.

وزیر صمت صبح امروز و پس از بازدید ۲ واحد تولیدی در کرمانشاه هم گفت: این استان موقعیت و فرصت‌های صادراتی کم نظیری دارد و در سال‌های گذشته هم بیشترین صادرات به عراق از این استان بوده است.

رحمانی قول داد که مشکلات واحد‌های تولیدی کرمانشاه را پیگیری و رفع کند.

 

 

انتهای پیام/د

کشور عراق در کنار چین تبدیل به یکی از مقصد‌های اصلی صادرات کشور شده است

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.