دبیر جایزه قلم زرین گفت: با افزوده شدن کتاب‌های منتشر شده در ماه‌های پایانی سال ۹۷ به کتاب‌های اولیه، مجموعه کتاب‌های جایزه قلم زرین کامل می‌شود.

تکمیل لیست آثار ارسالی به جایزه ادبی قلم زرین

رحیم مخدومی دبیر جایزه قلم زرین در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این جایزه ادبی گفت: آخرین لیست کتاب‌های منتشر شده در ماه‌های پایانی سال ۹۷ که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شده بود در اختیار داوران جایزه قلم زرین قرار گرفت تا آن کتاب‌هایی که قابل بررسی هستند و در چرخه داوری جایزه قلم زرین قرار می‌گیرد را انتخاب کنند. این کتاب‌ها با کتاب‌هایی که در ماه‌های قبلی سال ۹۷ منتشر شده و لیست آن در اختیار ناشران قرار گرفته بود و کتاب‌هایی که ناشران و نویسندگان برای جایزه قلم ارسال کرده بودند تجمیع می‌شود.

وی افزود: داوری جایزه قلم زرین با همان کتاب‌های اولیه که در اختیار داوران قرار گرفته بود، آغاز شده است. با افزوده شدن کتاب‌های منتشر شده در ماه‌های پایانی سال ۹۷ به کتاب‌های اولیه، مجموعه کتاب‌هایی که باید در جایزه قلم زرین بررسی شود، کامل می‌شود البته بررسی آثار همچنان ادامه دارد تا زمانی که جلسات داوری برای ریزش کتاب‌ها و انتخاب کتاب‌های برتر برگزار شود.

مخدومی گفت:هیچ تبعیضی در جایزه قلم زرین وجود ندارد و تمام آثاری که برای داوری در جایزه قلم زرین ارسال شده اند بررسی می‌شود. برای شرکت در این جایزه ادبی فراخوان عمومی دادیم از این رو تک تک آثار را در جایزه قلم زرین را بررسی می‌کنیم.

دبیر جایزه قلم زرین با اشاره به شیوه متفاوت داوری در این جایزه ادبی اظهار داشت: شیوه داوری در جایزه ادبی قلم زرین متفاوت است در این جایزه ادبی، برخی کتاب‌ها در لیست ریزش‌ها قرار می‌گیرند و این تصمیم را پس از مطالعه کتاب از همان صفحات ابتدایی اثر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه صفحات ابتدایی اثر به داوران، کیفیت کتاب را نشان می‌دهد، گفت: برخی کتاب‌ها به دلیل تاریخ انتشارش از چرخه داوری کنار گذاشته می‌شود و برخی آثار هم حجم کتاب را ندارند. جزوه‌هایی هستند که به صورت کتاب منتشر شده اند. برخی هم با آن گونه ادبی که اثر برای شرکت در آن ارسال شده است منطبق نیست البته در مرحله دوم کتاب‌ها جزئی‌تر و بیشتر بررسی می‌شوند تا به مرحله نهایی داوری برسند و در مرحله نهایی آثار معدودی جزء نامزد‌های دریافت جایزه خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از جایزه قلم زرین

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار