رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: حجم بارش‌های این هفته خراسان رضوی از سایر بارش‌های امسال بیشتر و به دلیل پیش بینی حجم بالای بارش‌ها هشدار‌های هواشناسی صادر شده است.

بالاترین حجم بارش ها تا کنون در خراسان رضوی این هفته اتفاق می افتد / ادعای پایان دوران خشکسالی کذب استیحیی قائنی پور رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: حجم بالای بارش در یک زمان کوتاه باعث سیلاب می‌شود و معمولا این نوع بارش‌ها بیشتر خسارت وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: این روز‌ها در فضای مجازی خبر‌های زیادی منتشر شده است مبنی بر اینکه دوران خشکسالی کشور به پایان رسیده است و کشور ما وارد دوران ترسالی شده است این ادعای کذبی است، زیرا بر اساس بارندگی یک سال نمی‌توان چنین نتیجه گیری کرد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان گفت: برای اینکه بتوان درباره آغاز دوران ترسالی صحبت کرد باید میزان بارندگی‌ها را در طولانی مدت بررسی کرد به طور مثال ممکن است سال آینده میزان بارش‌ها کمتر از امسال باشد.

قائنی پور در پاسخ به این سوال که آیاد دچار تغییر اقلیم شده ایم افزود: تغییر اقلیم فقط خاص کشور ما نیست و سایر کشور‌های جهان نیز دچار تغییر اقلیم شده اند و درباره دلایل تغییر اقلیم محققان اقلیم شناسی می‌توانند اظهار نظر دقیق تری کنند.

انتهای پیام//م. م

 

تغییر اقلیم  پدیده ای جهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار