بیست و چهار سناتور دموکرات آمریکا با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور خواستار تمدید پیمان تسلیحات هسته‌ای با روسیه شدند.

نامه سناتور‌های دموکرات آمریکا به ترامپ در خصوص تمدید توافق تسلیحات هسته‌ای با روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیست و چهار سناتور دموکرات آمریکا روز جمعه با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستار تمدید پیمان تسلیحات هسته‌ای با روسیه شدند که دو سال دیگر اعتبار آن به پایان می‌رسد.

دموکرات‌ها در این نامه نوشتند: «ما از دولت خواسته‌ایم تا پیمان جدید کاهش تسلیحات راهبردی (نیو استارت New START) با روسیه را تا پنج سال دیگر تمدید کند تا آمریکا بتواند همچنان از مزایای امنیت ملی آن طی این دوره بهره‌مند شود.»

دموکرات‌ها افزودند: ما بسیار نگرانیم، آمریکا تاکنون هیچ تلاش قابل توجه و یا اساسی برای تمدید این پیمان انجام نداده است.

تمدید نشدن پیمان نیو استارت، خطر از دست رفتن رژیم کلی‌تر کنترل تسلیحات را به همراه دارد که به بازدارندگی پایدار و محدود کردن هزینه‌ها کمک کرده است.

آن‌ها افزودند تمدید این پیمان، به آمریکا مجال می‌دهد فرصت بیشتری برای مذاکره بر سر یک پیمان جدید که دربرگیرنده فناوری‌های تسلیحاتی نوظهور باشد، به دست آورد.

این قانونگذاران اعلام کردند: «از سال ۱۹۷۲، دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکراتیک این اقدامات را به عنوان مکملی برای حفظ بازدارندگی قوی هسته‌ای دنبال کرده‌اند. ما از شما (ترامپ) می‌خواهیم این سیاست دو طرفه را حفظ کنید و امنیت آمریکا را با تمدید پیمان نیو استارت برای پنج سال دیگر، تضمین کنید».

این پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (نیو استارت New START)، زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا و روسیه را به ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌ای محدود می‌کند، این پیمان در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار