مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: ۱۸۱ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضا جهینی مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: با هدف مدیریت مخزن سد، پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی و نیز در راستای احیای دریاچه ارومیه، از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۱۸۱ میلیون‌متر مکعب آب از سد مهاباد رهاسازی شده است. 

وی، با اشاره به بارش‌های یک‌ماهه اخیر، وضعیت آب این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حجم آب ذخیره شده پشت دریاچه سد مهاباد هم اکنون ۱۷۷ میلیون متر مکعب است که با توجه به رهاسازی ۳۰ میلیون متر مکعبی آب در هفته‌های اخیر، این میزان ذخیره آب در مقایسه با سال گذشته افزایش مطلوبی دارد به طوریکه پارسال در بهترین شرایط و کمترین حالت رهاسازی ۱۶۵ میلیون متر مکعب بود.

جهینی افزود: مقدار بارندگی ثبت شده در ایستگاه سد مهاباد از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۸ میلیمتر است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳۰۳ میلیمتر بود و این خود یکی از دلایل افزایش رهاسازی آب این سد و در نتیجه احیای دریاچه ارومیه بوده است.

وی تصریح کرد: ورودی آب به دریاچه سد مهاباد در حال حاضر ۶۳ مترمکعب برثانیه است که این میزان در سال گذشته در همین زمان نه مترمکعب بر ثانیه بود.

انتهای پیام/ج

رهاسازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.