کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد میزان پیش بینی رشد اقتصاد جهانی در سال گذشته میلادی ۳/۶ درصد بود، در حالی که امسال این رقم ۳/۳ درصد است.

رئیس صندوق بین المللی پول روند رشد اقتصاد جهانی را کاهشی ارزیابی کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریستین لاگارد در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش است. ما در گزارش اصلاح شده خود نیز به این مسئله اشاره کرده ایم.»

رئیس صندوق بین المللی پول افزود: «میزان پیش بینی رشد اقتصاد جهانی در سال گذشته ۳/۶ درصد بود، اما امسال این رقم را اصلاح کرده ایم و حالا این رقم ۳/۳ درصد است. باید توجه داشت که این مسئله در سراسر جهان است بطوریکه اقتصاد‌های پیشرفته جهان و کشور‌های در حال توسعه همگی این رقم پیش بینی رشد خود را کاهش داده اند.»

وی افزود: «با وجود این، امیدواریم در نیمه دوم سال کنونی رشد اقتصاد جهانی افزایش یابد و به ۳/۶ درصد برسد تا وارد سال ۲۰۲۰ شویم. البته این امر بستگی به آن دارد که همه ما تلاش کنیم ریسک‌هایی را برطرف کنیم که ایجاد شده است.»

لاگارد گفت: «بزرگترین ریسک، تنش‌هایی تجاری است که به وجود آمده و به آن‌ها پرداخته شده است، اما رسیدگی به آن‌ها به صورت کامل نبوده است. گروه دوم ریسک‌ها به مسائل ژئوپلیتیک و مسائل خاص کشور‌ها مربوط است.»

تنش‌های تجاری ادامه دار آمریکا با چین و اتحادیه اروپا و سیاست‌های پولی فدرال رزرو [بانک مرکزی آمریکا]از مهمترین علل تغییر پیش‌بینی صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار