مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ورود کاروان بهارمهربانی کتابخانه‌های عمومی از استان کرمانشاه به شهرستان‌های شوش و شوشتر خبر داد.

در اجرای طرح بهار مهربانی در کتابخانه‌های عمومی اولین ایستگاه سیار بهارمهربانی از کرمانشاه به به مناطق سیل زده خوزستان رسید.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و با دستور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشارکت معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کشور، ۹ استان که شامل استان‌های تهران، البرز، اصفهان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بعنوان استان‌های معین خوزستان معرفی شدند.

اولین ایستگاه سیار بهار مهربانی کتابخانه‌های عمومی از کرمانشاه به خوزستان رسید

وی به نیاز سیل زدگان خوزستان به فعالیت‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: در همین راستا، ۵ ایستگاه سیار کتابخانه‌ای در قالب کاروان بهار مهربانی و با امکاناتی مثل کتاب و اسباب بازی، ویژه کودکان سیل زده در اردوگاه‌ها تدارک دیده شده است که به اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل قصه گویی، بازی‌های جمعی، نمایش فیلم و اهداء کتاب می‌پردازند.

کوهی رستمی با بیان اینکه این کاروان در بدو ورود مورد استقبال کتابداران شهرستان اندیمشک و شوش قرار گرفت، اذعان داشت: امروز اولین کاروان بهار مهربانی از استان کرمانشاه وارد خوزستان شد و در شهرستان‌های شوش و شوشتر و دزفول مستقر خواهد شد و فعالیت فرهنگی خود را با حضور کتابدارن شهرستان‌های معین در شوش و شوشتر آغاز می‌کند.

اولین ایستگاه سیار بهار مهربانی کتابخانه‌های عمومی از کرمانشاه به خوزستان رسید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طی روز‌های آتی، ۴ ایستگاه سیار از استان‌های تهران و البرز وارد استان خواهد شد و در اردوگاه‌های سیل زدگان در استان شروع به کار خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاروان‌های بهار مهربانی براساس مسیر‌های مختلف که بیش از ۶۰ کمپ اسکان که در حال حاضر در استان فعال هستند برنامه ریزی شده اند.

اولین ایستگاه سیار بهار مهربانی کتابخانه‌های عمومی از کرمانشاه به خوزستان رسید

منصور کوهی رستمی درپایان افزود: این کاروان‌ها در ۵ گروه که شامل کاروان بهار مهربانی ۱ برای پوشش شهرستان شوش و شوشتر؛ کاروان بهارمهربانی ۲ برای پوشش شهرستان اهواز؛ کاروان بهار مهربانی ۳ برای پوشش شهرستان‌های باوی و شادگان؛ کاروان بهار مهربانی ۴ برای پوشش شهرستان هویزه و کاروان بهار مهربانی ۵ شهرستان حمیدیه و دشت آزادگان دست‌ها بندی شده است وهمچنین ستادی در اداره کل تشکیل شده و شهرستان‌های و کتابداران علاقه‌مند استان به عنوان معین و همکار هر کدام از کاروان‌ها تعیین شده اند.

اولین ایستگاه سیار بهار مهربانی کتابخانه‌های عمومی از کرمانشاه به خوزستان رسید

انتهای پیام/گ

ارائه خدمات فرهنگی به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.