افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان از امشب آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان از امشب آغاز می شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان در ساعات پیش روی امشب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: فردا از سمت غرب استان بتدریج رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود و با تقویت سامانه در ساعات بعد از ظهر و شب بارش باران در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان نیز آغاز می‌شود.

وی گفت: شنبه شب و روز یکشنبه، ۲۵ فروردین اوج فعالیت این سامانه برروی استان خواهد بود و بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: تمرکز فعالیت این سامانه کماکان برروی مناطق مرکزی، شرقی استان و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: یکشنبه شب ازغرب استان و جزایر غربی خلیج فارس بارش‌ها قطع خواهد شد و بتدریج تا صبح دوشنبه، ۲۶ فروردین بارش‌ها به ترتیب در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان نیز به اتمام می‌رسد و ظهر دوشنبه این سامانه از استان خارج می‌شود.

روز‌های شنبه و صبح یکشنبه دریا با وزش باد‌های شرقی متلاطم خواهد شد و از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با تغییر سمت باد و افزایش سرعت باد‌های غربی (بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت)، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهد شد.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک و صیادی از فعالیت در محدوده یاد شده خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایرشناور‌ها صورت پذیرد.

از نظر دمایی با توجه به ابرناکی آسمان، طی روز‌های شنبه و یکشنبه، کاهش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.
وی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی توصیه می‌شود:
۱_با توجه به وقوع سیلاب از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.
۲_ازرفتن به مناطق مرتفع خودداری گردد.
۳_از تردد‌های غیر ضروری خودداری گردد.
۴_تمهیدات لازم در مناطق دریایی صورت گیرد.
طی این مدت آمادگی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در تمام نقاط استان اکیدا توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ر

پیش بینی آبگرفتگی معابرو سیلابی شدن مسیل‌ها در هرمزگان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.